Andre fag

Hjælp til min kørekort

23. juni 2021 af Alix1983 (Slettet)
Har lige et spørgsmål. Hvis i kigger på billedet, så viser tavlen, "af og pålæsning 7-10 med pil ned.

1. Standsning og parkering forbudt før tavlen. Er det et Ja eller nej?

2. Standsning og parkering forbudt efter tavlen. Er det et Ja eller nej?

3. Af og pålæsning af passager er tilladt før tavlen mandag fra 7.00 til 10.00. Er det et Ja eller nej?

4. Af og pålæsning af passager er tilladt før tavlen søndag fra 7.00 til 10.00. Er det et Ja eller nej.

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2021 af Eksperimentalfysikeren

Forestil dig, at skiltet lægges ned i kørselsretningen. Så peger pilen bagud. Derfor gælder forbudet før skiltet.

Idéen med at lægge skiltet ned gælder de fleste vejskilte.

Tidsangivelsen må du slå efter. Der kan være talt om hverdage, lørdage og søndage, angivet med sort tekst, tekst i parentes og rød tekst. Jeg kan ikke se tekstens farve tydeligt nod på billedet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. juni 2021 af oppenede


Svar #3
23. juni 2021 af Alix1983 (Slettet)

Heller ikke mig, men hvis der står at af og pålæsning af passager er tilladt før tavlen søndag fra 7.00 til 10.00. Er det så er Ja

Brugbart svar (0)

Svar #4
23. juni 2021 af StoreNord

Det runde skilt er et forbuds-skilt.
Undertavlen fortæller vel, hvornår forbudet er lempet.

Der står ikke noget om mandag eller søndag, så det der gælder, gælder for alle dage.

Hvad står der på huset?


Svar #5
23. juni 2021 af Alix1983 (Slettet)

Okat. Men må man så parker eller standse der. Jeg tænker at man ikke må, da det er tidsrummet 7-10

Brugbart svar (0)

Svar #6
24. juni 2021 af Eksperimentalfysikeren

#4 Der står indirekte noget om dagene. Der står to klokkeslet. Så vidt jeg kan se er det 7-10 i sort skrift. Sort skrift betyder hverdage, mens rød skrift betyder søndage og sort skrift i parentes betyder lørdage.

Jeg læser teksten ovenover som: "Af- og påstigning tilladt 7-10", hvilket jeg tyder sådan, at man må stige af og på hverdage mellem 7 og 10.

Jeg håber, det billedet i bogen er mere læseligt.

Jeg har fundet dette link:

https://www.trafiktesten.dk//list/448/undertavler


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. juni 2021 af AngelOneOne

Hej,

Der må foretages af- og påstigning før skiltet, alle hverdage plus lørdag mellem 7 og 10. Der er ikke nogle begrænsninger på søndage.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #8
29. juni 2021 af AngelOneOne

# - Rettelse.

Der skulle have stået 'Der må ikke foretages....' Sp det rigtige svar ville være 4, da standsnings og parkeringsforbuddet ikke gælder om søndagen (eller på helligdage) før tavlen.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (1)

Svar #9
29. juni 2021 af SuneChr

# 0  det vedhæftede
angående teksten ad 3 og ad 4,
Aflæsning og pålæsning af passager:
Sprogbrugen bør ikke benyttes i forbindelse med personer eller levende dyr.
Hvis en sygetransport kører en person hjem fra sygehuset, skal personen ikke læsses af, men sættes af,
- og en lastbil fuld af byggemateriale eller døde mink skal læsses af. 


Skriv et svar til: Hjælp til min kørekort

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.