Studievalg og videregående studie

Afvige fra Synopsis

24. august 2021 af MorganH

Jeg har skrevet en synopsis til en mundtlig eksamen (sprog) og vil blive bedømt både på den og på den mundtlige præsentation mht karakter. Nu har jeg formået at bevæge mig lidt væk fra den oprindelige synopsis i arbejdet med teksterne. Mit spørgsmål er: skal man holde fast i en lidt svag synopsis og blive ved med at argumentere ud fra den eller lægge kortene på (eksamens)bordet og sige: jo længere ned i teksterne jeg kom, jo mere indså jeg, at fokus skiftede fra den tekst jeg havde valgt som udgangspunkt og jeg har altså valgt at tage den i en anden retning og lade en anden tekst fylde mere.

En del af eksamen er jo at vise, at man har arbejdet med teksterne, men bliver censor/underviser sure over skiftet hvis de har planlagt spørgsmål ud fra den oprindelige synops?


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. august 2021 af Moderatoren

Nu ved jeg ikke, hvilken eksamen det drejer sig om, men hvis du er blevet 'klogere', så ville jeg helt sikkert tage det i en ny retning.


Svar #2
25. august 2021 af MorganH

#1

Nu ved jeg ikke, hvilken eksamen det drejer sig om, men hvis du er blevet 'klogere', så ville jeg helt sikkert tage det i en ny retning.

Tak, det synes jeg egl også. Jeg var bare lidt usikker på hvor fastlåst jeg var. Jeg vil ikke irritere censor mere end højst nødvendigt.


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. august 2021 af Moderatoren

Ja, jeg tænker det er bedre at vise, at du er blevet klogere end at fortsætte med at sige noget forkert/dårligt :)


Skriv et svar til: Afvige fra Synopsis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.