Studievalg og videregående studie

Bachelor i samfundsfag

12. marts 2022 af Elninoo

Jeg har overvejet at læse bachelor i samfundsfag, men ville høre hvor meget engelsk præget uddannelsen er opbygget? Har nemlig hørt lidt forskelligt, men jeg har kun Engelsk på B, derfor foretrækker jeg at en uddannelse med ikke så meget samfundsfag. 

Derudover, kan jeg læse kandidat i International Politik i samfundsfag ligesom i statskundskab? 

Mvh Hasan 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. marts 2022 af Anders521

#0

Undervisningssprog

Uddannelsen er godkendt med dansk som udbudssprog. Udbudssproget er det sprog, der som udgangspunkt undervises i på uddannelsen. Aarhus Universitet har et internationalt forskningsmiljø og tiltrækker dygtige forskere fra hele verden, så du skal være opmærksom på, at dele af undervisningen kan være på engelsk, og at der desuden ofte vil forekomme undervisningsmateriale på engelsk.

Kildehttps://bachelor.au.dk/samfundsfag#c2529905

... Du overvejer at læse samfundsfag, men fordi du kun har engelsk på B-niveau,  foretrækker du en uddannelse med ikke så meget samfundsfag.... ??. Vælg en anden uddannelse.

kan jeg læse kandidat i International Politik i samfundsfag ligesom i statskundskab? 

Hvis du opfylder kravene til uddannelsen, så ja.


Svar #2
12. marts 2022 af Elninoo

Har haft Samf - A men på GYM er samfundsfag på dansk det faglige stof. Jeg spørger ind til hvorvidt det vil være anderledes når jeg læser bachelor hvor meget af stoffet vil være på engelsk

Brugbart svar (0)

Svar #3
12. marts 2022 af hillstrøm

det er lidt svært at hjælpe dig,når vi ikke ved, hvor du kunne tænke dig at læse - men umiddelbart virker KU, som om det er der, hvor der bliver undervist mest på engelsk - men det er svært at afgøre, fordi de andre ikke skriver så specifikt om det

KU skriver - "På bacheloruddannelsen i samfundsfag vil du møde en del pensum på engelsk. På stort set alle kurser vil du nemlig læse primærtekster og forskertekster, og disse er oftest på engelsk. Mange studerende oplever det som en udfordring i starten at skulle læse akademiske tekster på engelsk, men det bliver nemmere, jo flere man kommer igennem."

omvendt er adgangskravet kun engelsk på b niveau, så man må jo formode, at så kan man godt følge med - men det er jo individuelt - så det må være op til dig selv at vurdere

"du har hørt..." - har du været på besøg på de forskellige universiteter / chattet med de studerende / læst på deres hjemmesider / kontaktet deres studievejledning?

nogle gange så er man simpelt hen nødt til at "komme ud i den virkelige verden" og tale med "virkelige mennesker" som rent faktisk GÅR på de aktuelle uddannelser og VED, hvad det handler om

du spørger også om, hvilken uddannelse du skal vælge - det er der simpelt hen KUN dig, der ved - men følg dit hjerte og dine interesser - søg hjælp på studievalg.dk - de er meget mere kompetente til at hjælpe dig

hvorfor vil du søge på kvote 2? - det lader da til, at dit snit er højt nok til at søge kvote 1 - igen spørg universiternes studievejledere eller på studievalg. dk


Svar #4
13. marts 2022 af Elninoo

Tusind tak - jeg håber at kunne læse det på AU. Vælger enten Statskundskab eller samfundsfag som første prioritet - og der står det på AU's hjemmeside at dansk er udbudssproget og det som der undervises i. Men ved ikke lige hvor meget engelsk der kommer til at gøre sig gældende på AU 


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. marts 2022 af hillstrøm

- blanding af grundbøger og forskningsartikler (80% engelsk)

- forelæsninger, holdtimer og øvelser (primært på dansk)

https://bachelor.au.dk/samfundsfag

prøv evt at se nogle af videoerne eller lyt til podcastene - 

https://bachelor.au.dk/tvivl/besoeg/udays

hvis du har klaret dig godt i engelsk på gymnasiet kan du formentlig også sagtens klare niveauet på universitetet - optagelseskravet er engelsk b - og husk på, at det er nyt og anderledes for alle, der er startet på studiet


Skriv et svar til: Bachelor i samfundsfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.