Studievalg og videregående studie

Humanistisk bacheloruddannelse eller medievidenskab

18. april 2022 af mich540m
Hej med jer

Jeg ligger et sted mellem at læse medievidenskab, nok på Syddansk Universitet i Odense eller at læse en humanistisk bacheloruddannelse med journalistik på Roskilde universitet.

Jeg har tanker om at jeg på sigt gerne vil en journalistisk retning, og kom i 2019 ind på journalisthøjskolen i Århus på journalist uddannelsen. Men med Corona og nogle fejl på optagelse.dk hjemmesiden, så blev det ikke til noget. Så that's that. Jeg hælder til medievidenskab da det rent geografisk er tættest på. Det der derimod tiltaler mig ved RUC er tanken om praktik og at man får så meget mere viden virker det til. For begge dele er der dog tanken om at at jeg kan mere håndværk end journalistikken, så jeg ikke er låst på markedet bagefter. Kandidaten vil selvsagt i begge tilfælde blive journalistik.

Jeg ønsker ikke kun at være en skrivende journalist, men vil også gerne lave tv. Uanset om det er som udlandsreporter eller vært. Begge dele er tiltalende.

Jeg elsker film og serie og interesserer mig for måden medierne italesætter og påstår objektivitet. Repræsentantionen af diverse grupper og emner i medierne.

Hvad har I af råd? :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2022 af Miablisby

Jeg kan kun kort sige, af hvad jeg har hørt så mange gange; hold dig fra RUC. Undervisning, muligheder, kurser, undervisere, er så elendige.. også noget med at man ikke kan læse videre fx kandidat.

Tag SDU :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
18. april 2022 af Anders521

#1

også noget med at man ikke kan læse videre fx kandidat

Det er noget sludder. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juli 2022 af Miablisby

https://www.akademikerbladet.dk/aktuelt/2021/april/stadig-ingen-loesning-for-ruc-studerende-som-rammes-af-kandidatreform

Denne her var det jeg huskede:)

Brugbart svar (1)

Svar #4
07. juli 2022 af Anders521

#3 En interessant artikel, men den er irrelevant i forhold til dit udsagn om, "at man ikke kan læse videre fx [som] kandidat". Det er fortsat noget sludder.


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juli 2022 af Miablisby

-.-

Skriv et svar til: Humanistisk bacheloruddannelse eller medievidenskab

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.