Studievalg og videregående studie

Dispensation for kandidatregel.

11. maj 2022 af Dispdisp

Hej.

Jeg håber, at der er en god samaritaner, som har erfaring med og lyst til at hjælpe her.
 

Jeg har for år tilbage afsluttet en kandidatuddannelse og er pga. kandidatreglen nægtet at tage en ny uddannelse, hvor der ikke er ledige pladser.

Jeg kan af psykiske årsager, ikke længere arbejde med noget som helst, der har med min uddannelse at gøre.

Er der nogen, der har erfaring med at stykke sådan en dispenssationsansøgning sammen og hvor detaljeret sådan en lægeerklæring skal være?

Jeg taler med almen læge, psykiater og psykolog men jeg ved ikke hvor detaljeret sådan en lægeerklæring skal være. Skal det være en generel udtalelse, som f.eks. "som følge af PTSD kan patienten ikke længere anvende sin uddannelse til at arbejde", eller skal lægens erklæring gå ind og forklare i detaljer omkring, hvordan denne PTSD er opstået og hvordan denne påvirker, således, at den forhindrer patienten i at bruge sin uddannelse?

Jeg vil på forhånd sige tak forhjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj 2022 af Anders521

#0

Forstår jeg dig ret at du søger dispensation til en uddannelse, hvor der ikke er ledige pladser?


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. maj 2022 af Miablisby

Jeg tror stadig ikke det kan lade sig gøre, da du selv har valgt din tidligere kandidat uddannelse. Ang ledige pladser, vil de jo gerne tildele pladser til dem der kommer direkte fra bacheloruddannelse.
Så jeg er i tvivl om en dispensation kan lade sig gøre. Hvad med at søge på lidt flere forskellige kandidatuddannelser? Således du har større chance for at komme ind somewhere.

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juli 2022 af Peterdraisler

Jeg har hørt at man kan fortryde sin kandidatuddannelse. Det lyder umiddelbart far Out, men prøv at undersøge det


Skriv et svar til: Dispensation for kandidatregel.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.