Engelsk

“Det konkrete” i essayet

28. maj 2022 af Annicca (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Jeg er i gang med min analyse i essayet “En københavner i Jylland”, hvor jeg skal finde et eksempel på “det konkrete” og “det erindrende” i essayet. Nogen der kan hjælpe med at finde et eksempel?

Håber på hjælp!!! Tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2022 af kravlundis

Lektiohelp, jeg tror ikke jeg kan tælle hvor mange indlæg du har lavet vedr. 'En københavner i Jylland' på én hånd. Det drejer sig, så vidt jeg kan forstå, om en eksamensopgave, og derfor er det vigtigt, at du laver noget selv. Hvis du ikke selv har nogen forståelse for teksten eller analysen, er du på spanden når lærer og censor stiller spørgsmål efter fremlæggelsen.

At have et enkelt spørgsmål eller to, hvis der er noget der er forvirrende er okay - men at dele opgaven op i bidder, og få en masse andre mennesker til at lave den, går ikke. Det kalder man snyd. 

Du må have nogle mennesker i dit liv, der kan hjælpe dig med dine spørgsmål uden at forære dig svaret - en mor, en far, en ven eller en lærer. 

Prøv at undersøge hvad 'det konkrete' og 'det erindrende' betyder, og prøv derefter at se, om ikke du selv kan finde nogle eksempler i teksten. Det tror jeg godt du kan, hvis du vil. 


Skriv et svar til: “Det konkrete” i essayet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.