Studievalg og videregående studie

Universitet RY

22. september 2022 af pilleministeren

Hvilket universitet er ifølge jeres erfaringer det med mest prestige, bedste studiemiljø, gode fasciliteter og bare generelt et godt sted at være? også ifht ry og om de forskellige fordomme passer? Her tænker jeg på om folk på CBS er snobber og kun tænker på karriere osv.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. september 2022 af DrNielsen

I Danmark?

Du kan sammenligne lignende uddannelser på op til 3 uddannelsessteder med lignende uddannelse her:

https://www.ug.dk/vaerktoej/uddannelseszoom/#!/parameters?subeducations=&tab=udd

En enkelt stikprøve - bare lige på den uddannelse jeg selv har - viser at fagligt miljø og trivsel ligger højt på Aarhus Universitet. Der er jeg selv uddannet fra så det er jeg selvfølgelig glad for at se ;) Jeg har enormt god erfaring fra netop AU.

Der er en del parametre der sammenlignes, herunder fagligt miljø, trivsel m.m. set med de studerendes øjne.

Prestige - tja. Det tror jeg ikke man skal tænke ret meget over. Jeg tror det er langt vigtigere at man finder et sted man trives. Der er ret stor sammenhæng mellem trivsel og frafald. Vil man ind for handel, økonomi eller lign. ved jeg ikke om nogle universiteter er mere velset end andre - jeg er sundhedsfagligt uddannet. 

- Men jeg tror man gør klogt i at vælge et sted hvor man by, undervisningsform, studiemiljø mv. passer til sin person.


Skriv et svar til: Universitet RY

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.