Engelsk

Dusk over atlantic Wharf

24. november 2022 af Alix1983 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej. Jeg kan ikke forstå denne tekst. Det jeg forstår er noget med Indien alså en mand som gifter sig med Lata eller forstår jeg ikke mere. Håber i kan hjælpe mig

Svar #1
24. november 2022 af Alix1983 (Slettet)

?

Brugbart svar (0)

Svar #2
25. november 2022 af Moderatoren

Læs en del af teksten. Fokuser på den del. Oversæt evt. til dansk, så du lettere kan forstå. Derefter går du videre til næste del. Det gør du med hele teksten. 

Husk at bruge din ordbog.

Hvis der er noget, du ikke forstår, så kan du spørge.


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. december 2022 af HansenDahl98

Dusk Over Atlantic Wharf er en novelle om et ungt indisk par ved navn Anuj og Lata, som bor i Cardiff i Wales. Anuj har boet i Cardiff i seks år, og hans kone, Lata, er lige kommet til Cardiff for nogle få måneder siden. Begyndelsen af historien foregår i deres lejlighed, hvor vi møder de to hovedpersoner Anuj og Lata. Anuj ligger på gulvtæppet, da Lata beder ham om at besøge en ny indisk restaurant, så de kan lave noget sammen. Han beslutter sig for, at de skal gå ud og se en film. Filmen er optaget i Lata's hjemby. Hun bliver så begejstret, da hun ser gaderne fra sin barndom, at hun glemmer at se, hvad der egentlig skete i filmen. Hun begynder at kommentere de steder og butikker, der er med i filmen, hvilket irriterer Anuj. Da de går over vejen til deres bil, efter at filmen er slut, bliver Lata ked af det og begynder at græde, fordi filmen minder hende om, hvor meget hun savner Indien og alle de gode minder, hun har haft med sin familie og sine venner.


Skriv et svar til: Dusk over atlantic Wharf

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.