Eksamensforberedelse

Eksamen i naturfag

07. maj 2023 af Annicca (Slettet) - Niveau: C-niveau
Jeg har fået tildelt en problemformulering som hedder: Hvordan opstår global opvarmning og hvilke konsekvenser har det?

Dertil har jeg udarbejdet nogle problemstillinger, som jeg tænker kan besvare selve problemformuleringen.

Her er mine problemstillinger - I må endelig gerne skrive, hvad I tænker om dem?

- Hvilken betydning har drivhuseffekten?

- Hvad er de mest almindelige drivhusgasser?

- Hvilke områder er især påvirket af global opvarmning?

- Hvordan påvirker global opvarmning økosystemerne



Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2023 af ringstedLC

Ud af fire problemstillinger er der ingen om hvordan global opvarmning opstår.


Svar #2
07. maj 2023 af Annicca (Slettet)

Problemstilling nr. 1: “Hvilken betydning af drivhuseffekten” ???

Jeg tænker sagtens man kan forklare, hvordan global opvarmning opstår, ved at gøre rede for deivhsufekjten. Global opvarmning skyldes jo i bund og grund en en øget koncentration af drivhusgasser i atmosfæren, som netop forstærker den naturlige drivhuseffekt - og derved fører til global opvarmning.

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. maj 2023 af ringstedLC

OK, jeg læser bare ikke "betydning" (af drivhuseffekten) som at redegøre for hvordan den opstår.


Svar #4
07. maj 2023 af Annicca (Slettet)

Men tænker du da ikke, at drivhuseffekten har en betydning for den globale opvarmning?

Brugbart svar (0)

Svar #5
07. maj 2023 af ringstedLC

Jo da. Når bare du også redegør for hvorfor, der er en drivhuseffekt som muliggør global opvarmning forårsaget af afbrænding af fossile brændsler.


Svar #6
07. maj 2023 af Annicca (Slettet)

Super - tak for svar.

Jeg havde netop også tænkt mig, at komme ind på menensket aktivitet i form af udledningen af drivhusgasser.

Skriv et svar til: Eksamen i naturfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.