Samfundsfag

Klage over afsluttende årskarakter

23. maj 2023 af Aggelagge - Niveau: A-niveau
Hej:)
Jeg fik for en uges tid siden mine afsluttende årskarakterer for gymnasiet, hvor jeg især mener at en karakter er givet på et forkert grundlag. Jeg har fået 7 som afsluttende karakter i skriftlig samfundsfag på A. Dette mener jeg er en uretfærdig karakter, da jeg i min terminsprøve i marts fik 10 og ikke har fået et 7 tal i en aflevering siden starten af 2.g. Mit dilemma opstår i og med at vi i 3.g nærmest ikke har fået karakterer for vores afleveringer, da det har været feedback i form af lydfiler. Jeg ved derfor ikke om det ville være for svært at få medhold i en klage. Håber i vil hjælpe med at vurdere om en klage er mulig:))

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2023 af ringstedLC

Det er muligt at klage, om du får medhold er en anden ting.

Nøgternt set har du ikke andet end en slags gennnemsnit af de seneste lydfiler og dit 10-tal. Måske har du overhørt en eller to "alarmklokker" i lydfilerne.

At du ikke har fået lavere end "7" siden starten af 1. G er uvæsentligt for standpunktet ved årsafslutningen af 3. G.


Svar #2
24. maj 2023 af Aggelagge

Tak for svaret! Jeg er i forlængelse af spørgsmålet også i tvivl om, hvordan en klage skal bygges op. Kan ikke rigtig finde nogle eksempler på klager på nettet:))


Skriv et svar til: Klage over afsluttende årskarakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.