Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Skoleskyderi i USA og Anthony Giddens

26. februar kl. 14:08 af anna820d

Hej. 

Jeg sidder og skal til aflevere min problemstilling til SRP. Jeg ville gerne redegøre for Anthony Giddens teorier, men er ikke sikker på hvilke af hans teorier der passer bedst? 

"Hvilke sociologiske årsager kan forklare, hvorfor antallet af skoleskyderier i USA er højere end i andre vestlige lande, og hvordan reagerer de politiske partier på denne udfordring?"

Dette er et udkast til min problemstilling og ville høre om nogle kan aflæse, hvilke af Anthony Giddens teorier ville passe bedst. 

Mvh en presset gym elev 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar kl. 15:38 af Martin2Holte

Måske Strukturerings Teorien?

Giddens' struktureringsteori forklarer, hvordan sociale praksisser formes af både struktur (samfundets regler og ressourcer) og agentur (individets kapacitet til at handle). I konteksten af skoleskyderier kan denne teori måske anvendes til at undersøge, hvordan både den bredere sociale og kulturelle struktur i USA (f.eks. våbenlovgivningen, værdien af individuel frihed, og medieportrætteringen af vold) og individuelle handlinger (f.eks. beslutningen om at udføre et skyderi) bidrager til fænomenets forekomst.

Skriv et svar til: Skoleskyderi i USA og Anthony Giddens

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.