Andre fag

OT: Konkurrence ;)

31. august 2004 af Peden (Slettet)
Hvem kan lave det højeste tårn af bøgerne til brug i dette semester?

Jeg starter med dette beskedne bidrag:

http://tinypic.com/3vj0z

Nogen højere? ;)

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Gælder det også for gym-elever? ;-)

Fik 20 nye bøger her i 3.g :[]

Brugbart svar (0)

Svar #2
31. august 2004 af frodo (Slettet)

hvis så, vil jeg gerne bidrage med min stak, der inkluderer ca. 50-60 styker i alt..

Brugbart svar (0)

Svar #3
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Frodo, har du set https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=48665 ??

Brugbart svar (0)

Svar #4
31. august 2004 af frodo (Slettet)

havde jeg ikk lige set. Jeg regner med at søge ind til studiestart september 2006, i enten århus eller odense. Da jeg gerne lige vil have en lille pause, samt tjene penge nok til at klare mig på egen hånd.

Ang om jeg regner med at komme ind med det samme. Jeg håber lidt på det, da mit snit pt. ligger på omkr 10,0. Så det kalkulerer jeg da lidt med

Brugbart svar (0)

Svar #5
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Oki... Var bare lidt nysgerrig :-)

Du skal ikke regne med at blive optaget som sommerstarter, hvis du er 19/20, når du søger... Har ladet mig fortælle, at man skal være 21+, for at blive optaget dér.

Brugbart svar (0)

Svar #6
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Undskylder offtopic, Peden :-)

Har målt min bogstabel til 37,9cm...

Brugbart svar (0)

Svar #7
31. august 2004 af frodo (Slettet)

okay.. Har jeg ikk lige hørt noget om.

Men det fordi, jeg har et job på hånden som er fra august til juli. Men hvis det er sådan, så må jeg jo bare vente til vinteren '07. Andet er der ikk rigtigt at gøre ved det.

Ved du noget om, hvor det er "bedst" at læse henne. Har du nogle anbefalinger.

Brugbart svar (0)

Svar #8
31. august 2004 af frodo (Slettet)

ang emnet.. Min stak er ca dobbelt så høj!

Brugbart svar (0)

Svar #9
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Hmmm...

Der har været nogle gode diskussioner på www.studmed.dk vedr. lige dét spørgsmål.

Lige overraskende - for mig - opfattes SDU som det bedste uni for medicin...

Jeg vælger dog KU alligevel :D

Brugbart svar (0)

Svar #10
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Lige = lidt...

Måske skulle jeg begynde at læse korrektur på mine indlæg? ;f

Brugbart svar (0)

Svar #11
31. august 2004 af frodo (Slettet)

Hmm.. Virker meget mærkeligt idet man tydeligt ser at der er en større tilgang til KU.

Men det vil jeg da lige lede lidt rundt i så.

Brugbart svar (0)

Svar #12
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Hehe, ja. Men KU ligger jo også i hovedstaden -> derfor jeg KUN søger ind på KU...

Brugbart svar (0)

Svar #13
31. august 2004 af frodo (Slettet)

det er måske meget lokalt. Men af dem jeg snakker med. Så er det de færreste, der er ret vilde med KU, NETOP fordi det ligger i hovedstaden.
Men så'n er vi jo så forskellige.

Brugbart svar (0)

Svar #14
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Hvis du er jyde, er det vel ikke så svært at forstå ;P

Brugbart svar (0)

Svar #15
31. august 2004 af Samuel (Slettet)

Mén! Realiteterne er jo også, at det er i Kbh., at alle (de fleste større) forskningsinstituioner, bedste specialklinikker m.v. ligger. Det er en udbredt opfattelse hos de medicinstuderende, og det er vel også meget logisk, i og med, at det jo er hovedstaden..


Brugbart svar (0)

Svar #16
31. august 2004 af frodo (Slettet)

Alligevel. Det er ikk så meget fordi det ligger "så langt væk", men mere fordi, det simpelthen er for stort og uoverskueligt. Det er måske en jyde-ting, eller..

Brugbart svar (0)

Svar #17
31. august 2004 af erdos (Slettet)

#1: Slår dig med 22.. Istedet for at stable mine bøger, har jeg tilladt mig at måle længden af den hylde, hvorpå bøgerne står godt og grundigt presset sammen. Den er 73 cm (hvilket grundet måleusikkerheden nok er 70 eller 75 cm). Dertil kommer det gamle testamente samt ca. 5 andre bøger, jeg har liggende i mit skab på skolen.

#12: Er du fra Storkøbenhavn? (bvadr... djævler fra Djævleøen (-;)

Brugbart svar (0)

Svar #18
31. august 2004 af erdos (Slettet)

#16: Jeg vælger så at tage til Oldham i England efter 3.g. Oldham er en "lille" forstad til Manchester med omkring 250.000 msk., hvor Manchester har omkring 2.000.000! Stort ja, og lort, hvis jeg ikke kan læse på universitetet i Oldham, men skal til Manchester. (skal arbejde og bo i Oldham)

Brugbart svar (0)

Svar #19
31. august 2004 af frodo (Slettet)

okay.. Lyder egentlig ret interessant at tage til udlandet og læse.

Hvorfor har du valgt det. Er studierne bedre, eller er det mere for at få oplevelsen med, eller hva'?

Brugbart svar (0)

Svar #20
31. august 2004 af erdos (Slettet)

Det skyldes mange ting:
- oplevelse
- jeg ville gerne have haft den 1-årige HH, men tager så i stedet lignende kurser i England. Samtidig er jeg tilknyttet en økonomiafdeling i en stor international koncern. Teori og praksis kombineret.
- jeg vil lære enormt meget engelsk, da jeg er helt alene.
- jeg har en teori om, at man får engelske lærebøger på en videregående, hvorfor det kunne være smart at have lært det basale på engelsk.

Forrige 1 2 Næste

Der er 32 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.