Søgning på: danskere i verden. Resultater: 14861 til 14880 af 47039
-
KULT eksame
Forumindlæghej studieportal jeg har en redegørende problemstilling til min KS der lyder på "Hvilken syn på velfærdsstaten var der i Danmark i 1960 og hvordan nu, og hvad kendetegner de 3 velfærdsmodeller" hvordan kan jeg gribe den an. jeg har to bilag om to syn fra 1960 erne men ellers har jeg f... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
Hvorfor er postkasserne i Sverige gule?
ForumindlægI Danmark er postkasserne røde, i Sverige er de gule. Hvorfor? -
ESSAY (RETTELSE AF ESSAY)
ForumindlægHEJ JEG HAR SKREVET DENNE HER ESSAY, JEG VED IKKE OM DET MEST ER ET ESSAY ELLER NOVELLE. MENINGEN ER AT JEG SKAL SKRIVE ET ESSAY. MEN JEG VED IKKE HELT HVORDAN MAN GØRE. JEG VIL GERNE HAVE DEN RETTET, MÅSKE TIL ET BEDRE SPROG, OG JEG VIL OGSÅ VIDE, AT HVIS DET IKKE ER ET ESSAY, HVORDAN SKRIVER ... -
Engelsk
ForumindlægNogle som er god til engelsk det haster!!!!!!!! :(( -
English formal vs. informal?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig, hvad forskellen er mellem de 4 følgende eksempler? Er forskellen blot at der tales om formal og informal? Er alle sætninger grammatiske korrekte? Where would you like to go? (nutid og formal?) Where do you wanna go? (nutid og informal?) Where are you... -
perspektivering
Forumindlæghejsa jeg har brug for hjælp. Jeg skal lave en perspektivering af Naadsensbrød af Henrik Pontoppidan og Maleriet Summum jus, summa injuria af Erik Henningsen men er total på bar bund her nogen der har nogen foreslag til dette? -
Udenlandsk uddannede læger
ForumindlægHej er blevet accepteret i Polen for at læse, men jeg hørt fra nogle at udenlandsk uddannede læger vil altid have det sværere i løn, arbejde, uddannelse. Er det rigtig? Har også hørt at udenlandsk uddannede læger fra Polen vil blive betragtet som B-læger fremfor A-læger (jeg ved ikke helt hvad de... -
Indirekte eller direkte objekt
ForumindlægLigesom man på tysk siger "es gefällt mir", sætter man så firkant (for indirekte objekt) under 'mig' i "det behager mig"? -
indvidualisering
Forumindlæghvordan kan øget invidualisering påvirke vores velfærdstat og øget krav og forventning påvirke vores velfærd -
Skal verbet personbøjes?
ForumindlægWo möchtest du gern reisen? Jeg blev pludselig i tvivl om, reisen også skal personbøjes, men synes sætningen vil lyde underlig, hvis der stod reist istedet. MIt spørgsmål er: Skal det andet verbum også personbøjes i tyske sætninger? Synes det er så forvirrende med alle de regler i tysk. Vil b... -
Stig Lange?
ForumindlægJeg er i gang med at forberede nogle forfatterprofiler til eksamen, men jeg kan simpel hen ikke finde noget på digteren Stig Lange som bla. har skrevet ” Fiskerpigens sang”. Findes der en lange ekspert? -
To kulturer
ForumindlægHey..Jeg har til opgave at skrive lidt om, om hvorvidt det er muligt for to mennesker, som har to forskellige kulturer at have et ægteskab. Er det muligt eller er det ikke? Jeg vil meget gerne høre, hvad i mener om det?! Og I må meget gerne komme med begrundelser for hvorfor I synes det! På forhå... -
Engelsk oversæt
ForumindlægPleace hjælp til oversættelse af: "Han hoppede 10 meter ned på jorden" = ? -
Hjælp
ForumindlægHar brug for et emne til projektopgave. Emnet skal være under frihed. -
Russisk
ForumindlægHej "kammerater"!Jeg tænkte på, om nogen har resumeer liggende af samtlige kapitler i historien "выстрел" (Vistrjel)??Enhver hjælp til denne historie er kærkommen. -
Analyse af Hun Græder Ikke
ForumindlægHvad har i fået ud af det stykke i novellen, hvor Anika tænker på at hun græd da hun skulle hjemmefra? Og genrelt, hvad har i fået ud af novellen. Jeg synes den er lidt svær at tyde. Her har fundet ud af at hun gerne vil være en stor pige, når hun efterligner sin far, og ikke græder over sin du... -
oversættelse
ForumindlægEr der nogen der kan svare på følgende:Hvad hedder fødselsprocenten på engelsk?Birth-rate???Fattige: poor eller poor people?? -
Grammatik ordbog
ForumindlægHej alle...Nu sidder jeg i den situation at jeg i denne uge skal til spansk-terminsprøve, og har hørt at man kan downloade en spansk grammatik ordbog, hvilket kan redde meget...spørgsmålet er bare hvor? ..hvis nogen har hørt lignende rygte og eventuelt kan en adresse vil det være skønt:)! -
EU og evt. dets indflydelse
ForumindlægHar snart OSO-uge, og har fundet ud af, at jeg skal have noget om EU og dets indflydelse - måske om denne indflydelse i virkeligheden er for stort? Men mit spørgsmål er, hvordan jeg kan lave en problemformulering dertil, nogen bud eller har I andre forslag til problemstillinger inden for EU o...
