Studievejledning

Udenlandsk uddannede læger

07. september 2018 af Stræbende

Hej er blevet accepteret i Polen for at læse, men jeg hørt fra nogle at udenlandsk uddannede læger vil altid have det sværere i løn, arbejde, uddannelse. Er det rigtig? Har også hørt at udenlandsk uddannede læger fra Polen vil blive betragtet som B-læger fremfor A-læger (jeg ved ikke helt hvad det skal betyde). Spiller jeg min tid ved at uddanne mig i Polen? Jeg er virkelig forvirret. Please hjælp.


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. september 2018 af Dulugtergrimt

Hvis du er læge i Danmark og har autorisation i Danmark, så er det fuldstændigt underordnet, hvor du er uddannet. Du arbejder under samme overenskomst og samme vilkår som os andre.

Dit største problem bliver den danske autorisation. Din KBU (turnus) skal du selv arrangere inden for de regler, der er. Men ellers skal du bare se at komme igang.

Brugbart svar (1)

Svar #2
08. september 2018 af guzbak

Jeg kender folk fra mellemøsten som er uddannede der, og nu er autoriseret i Danmark under samme forhold som os andre. Så hvis en mulighed er åbnet op for dig, ville jeg gribe den. Du kan måske prøve at søge ind på kvote 2 hvert år i Danmark. Det kan jo være dine lægefag i polen kan give et par plusser i en dansk kvote2 ansøgning.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
13. september 2018 af Stræbende

Fantastisk. Tak for hjælpen/svarene :D


Skriv et svar til: Udenlandsk uddannede læger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.