Resultater: 15341 til 15360 af 436512
-
Koncentration, opløselighed i base
ForumindlægHvad er koncentrationen af en Mg(OH)2-opløsning med pH = 10,94? Hvad formel skal jeg bruge, er lidt lost.. -
Charlie Hebdo
ForumindlægHej. Jeg skal til AT eksamen til sommer, og jeg har overvejet at vælge Charlie Hebdo tegningerne som mit emne. Mit overordnet emne er Kommunikation og begrænsinger. Jeg har overvejet følgende problemformulering; Kan man tale om en krænkelse af ytringsfriheden eller en krænkelse af religionsfrih... -
Charlie Hebdo tegningerne
Forumindlægej. Jeg skal til AT eksamen til sommer, og jeg har overvejet at vælge Charlie Hebdo tegningerne som mit emne. Mit overordnet emne er Kommunikation og begrænsinger. Jeg har overvejet følgende problemformulering; Kan man tale om en krænkelse af ytringsfriheden eller en krænkelse af religionsfrihe... -
plan- og rumgeometri
ForumindlægHejsa, er gået i stå i nogle opgaver:De lyder som følgende:Der er opgivet 4 pkt. i et koordinatsystem og så skal man redegøre for at de ligger i det samme plan. -------------------------------------------I et koordinatsystem i rummet er der givet 3 pkt. er skal så bestemmes en ligning for den pla... -
Kemisk ligevægt - volumenændriger
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig dette: "Hvis man øger systemets volumen (fortynder), giver forskydningen en forøgelsen af det samlede antal molekyler" Nogen der kan forklare det ud fra ligevægten mellem N2O4(g) og 2NO2(g) -
Opdrift
ForumindlægJeg har udført et forsøg, hvor jeg målte opdriften for et lod nedsænket i saltvand. Vil så bruge formlen: Fop = V * dvæske * g I opgaven står der, at jeg skal sammenligne mine eksperimentelle resultater med en teoretisk beregning. Hvad betyder dette? På forhånd tak. -
Logistik - fejl i udregning?
ForumindlægHej! Jeg står med en opgave, hvor jeg højst sandsynligt har lavet en fejl, som jeg ikke kan gennemskue... Det ville være fedt, med lidt hjælp. Opgaven lyder således: SARS-epidemiens udvikling i Singapore i 2003 kan beskrives ved differentialligningen hvor N er antal smittede til tidspunktet... -
Bestemmelse af højde ved affyrring af vandraket
Forumindlæghttp://www.lmfk.dk/artikler/data/artikler/1102/1102_32.pdf Jeg skal bestemme en vandrakets maksimale flyvehøjde efter affyringen. I dokumentet er der to forskellige måder at regne højden/strækningen på. Den ene står under 1.1 og den anden under 2.1. Er der nogen, som vil hjælpe med at forklare f... -
diagonalernes vinkel
Forumindlæghejsa. Jeg vil lige høre hvordan man udregner vinklen mellem diagonalerne i et rektangel. længden på rektanglen er 16 og bredden 10 -
salg af.....
ForumindlægGodaften allesammen .Har prøvet mig frem, men kan ikke komme nogle vejene. Mit spørgsmål er: - Hvor mange kg jordbær blev solgt som 1 .sortering - Hvor mange procent af bærerne blev solgt som 2. sortering? - Hvor mange kg blev kasseret og hvor mange procent? - Hvor mange penge blev der i alt ... -
Regenerering af data ud fra minimum, maximum og median-værdier
ForumindlægHej alle. Ville høre om der er nogle der ved om det er muligt at regenere data ud fra minimums, maximums og median-værdier, og evt. hvordan man gør det i matlab eller excel. -
OSO OPGAVE - PSYKOLOGI - INTERVIEWS?
ForumindlægHej! (-: Jeg skal i denne kommende uge have OSO uge. Og jeg har valgt psykologi som mit emne. Jeg er kommet på rette fod om, hvad jeg egentligt vil skrive om, men jeg skal jo også lave et produkt om psykologi. Jeg kan ikke rigtigt komme på andet end et interview. Men hvis i har en bedre i... -
Andengradsligning
ForumindlægHvordan finder jeg x'ene & a,b,c i denne andengradsligning? (x-2)^(2) = 2x - 1 -
Undring
Forumindlæghej Jeg har længe undret mig over, hvad der får kroppen til at vokse rent biologisk? Altså når man er helt lille til man bliver helt voksen. Hvad sker der i kroppen? I kan evt. også linke til en hjemmeside :) -
HJÆLP eksamen!
ForumindlægJeg har følgende opgave: Men kan ikke finde ud af opg 6. Jeg ved at jeg skal lave en randundersøgelse, men kan ikke lige se hvordan.. Jeg har bestemt de partielle afledede til: ( bløde d'er) df/dx = y ( 2-e^-xy) og df/dy = x( 2-e^-xy) Eksamen er lige rundt om hjørnet, og jeg har prob... -
Det senmoderne samfund
ForumindlægJeg skal vise et tekststykke fra en sang, som fortæller noget om det senmoderne samfund, men jeg mangler en sang, der kan vise dette. Er der nogle, som kan hjælpe mig? -
hjælpeorganisationer
Forumindlæg- Eksempler på hjælpeorganisationer og deres konkrete hjælp til nødstede områder. -Eksempler på de øvrige FN – afdelingers arbejde. Jeg har lidt svært ved disse to opgaver. Jeg ved ik om jeg har forstået opgaven rigtigt. så er det nogen som lige kan smide nogle eksempler ? ;D -
Titius-Bodes lov
Forumindlæger der nogen der kan forsklare mig hvad loven går ud på og hvordan man bruger den? og til hvad ? :) -
almen sprogforståelse opgave om Majas Dagbog
Forumindlæger der nogen som har gode input til denne opgave, jeg er gået i stå...... -
Kvote 2
ForumindlægHej. Jeg ønsker at vide, hvor stor er chance for at komme ind via kvote 2 med mit snit. Jeg har et snit på 9,6 (relevante fag) - og der står på hjemmesiden, at kvote 2 snit er på 9,2. Tror er min chance er stor? Jeg har nemlig ingen erhvervserfaring - så satser udelukkende på snittet.
