Søgning på: danskere i verden. Resultater: 15461 til 15480 af 47039
-
Hjælp søges til mellemkrigstiden. Hurtigst muligt!
ForumindlægHej. Jeg søger nogle noter, informationer om forfattere fra mellemkrigstiden.Forfatterne og novellerne er:Gunnar Jørgensen, Af:FlemmingHC Branner, Et barn og en musHarald Herdal : Gaden (digt)Hvis jeg på nogen måde bidrage med hjælp til den som har noter eller information om disse tekster gør jeg... -
Sura 96 (sura iqra)
ForumindlægEr der nogle der har arbejdet med denne sura- og kender til hvor man kan læse hele suran?har prøvet at søge det på google. Jeg vil hører om der er nogle der kan omsætte det her til et mere letforståelig sprog: Forkynd i den herres navn som skabte, Skabte mennesket af klæbrig dråbe?? - h... -
Cloud nine - hvad betyder det?
ForumindlægI firbindelse med en sang er jeg stødt på udtrykket cloud nine, men hvad betyder det specifikt.Mit indtryk er noget i stil med den synvende himmel - blot forårsaget af stoffer e .l. (og altså ikke fx forelskelse hvor begrebet ellers tit bruges) -
Tjek lige den her ud
Forumindlæghey..ville blive rigtig glad, hvis der var nogle, der havde noter til følgende tekster - three shots - indian camp - the short happy life of Francis Macomber - Fated attraction - They're not your husband - Gabby, you're sooo skinny - A peep into a slavemart - message to the grass roots (t... -
visuel intertekstualitet??
Forumindlæger der nogen her der har et bud på hvad det kan være, for google hjælper mig ikke rigtig videre i den her situation??? -
Hvordan finder man adverbier i en tekst?
ForumindlægJeg skal analysere en tekst for at finde adverbierne, og jeg kan virkelig ikke finde ud af det.. Er der nogle der kan hjælpe? -
Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle sammen Er der en der ved hvad forfatteren Johannes V. Jensen skriver om? Her tænker jeg på emner og sådan noget? -
Mi presentación
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en spansk aflevering:) Jeg har vedhæftet min fil vil i ike være søde at rette den???? -
Held & lykke til alle der venter på BREVET i morgen
ForumindlægHeld & lykke med brevene i morgen, må en ny generation af studieportalsbrugere komme godt afsted :-) -
Rettelse..
ForumindlægHoratio Nelson is one of the characters many regards as a true hero. But heroes are different from our age. I HVERT FALD if the media reflects the reality. Today is it the sports stars and the celebrities from the television, who is being worship as heroes and not that much people, who is fightin... -
Emneopgave
ForumindlægJeg skal lave en emneopgave, på 1½ uge, men ved ikke hvad jeg skal grave mig ind i, omkring Retssystemet i USA. Nogle forslag? Tak på forhånd -
Stil - inden imorgen
ForumindlægHej, er der nogle som jeg godt må sende min to siders stil til, det er til imorgen, så håber folk har tid for at tjekke igennem.. hvis i har tid eller gerne vil kan i bare skrive jeres mail så sender jeg strakspå forhånd tak -
Litterær artikel
ForumindlægHej Må man - eller rettere sagt - skal man skrive et referat/resume, når man skal skrive en litterær artikel af en novelle? Er lidt forvirret -
Er dette en god oversættelse (II)?
ForumindlægI forlængelse af tråden "Af dette en god oversættelse?" (Fransk) vil jeg nu forsøge at have et lignende indlæg, bare på tysk. Her skal det siges, at jeg ikke kan et ord tysk.Tysk:SalonEiner Anregung des jungen Ludwigs XIV folgend hatte die Académie royale de peinture et de sculpture 166... -
Engelsk B, oversættelse
ForumindlægHej! ville være dejligt hvis nogen gad at rette min oversættelse. De steder hvor der står ">....Mange tak!Like or not, English is the lingua franca of Europe. According to the European Commission, some 84 per cent of young people in the EU are currently learning English as a second langua... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvad er en pimpf? -
Hjælp til hypoteser
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive 3 hypoteser hvor der skal indgå en forklaring af udviklingen i vælgertilslutningen til partierne. (Tabeloversigt) Nedenstående emner kan evt. indgå i hypoteserne: -Udvikling i forholdet mellem parti og vælger -Sondringen mellem fordelingspolitik og værdipolitik ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej derude. Er der nogen af jer af der har oversættelsen af denne tekst liggende? :-) Håber virkelig -
Hvad er rigtigst at sige (én kort sætning)?
ForumindlægHvad er det rigtige/mest rigtige at sige:This has, of course, never found placeellerThis, of course, has never found place?Eller er begge muligheder måske lige gode? -
Forslag??
ForumindlægHejsa.Ville høre om i kan komme på 3 forslag til fremtidsscenarier for EU-forfatningen???Nogle forslag?? =)Hilsen Marie K.
