Søgning på: danskere i verden. Resultater: 16841 til 16860 af 47039
-
r. parks
Forumindlæghej alle. jeg skal til at lave disposition i engelsk eksamen. jeg har valgt at skrive om Rosa Parks, racism. jeg vil gerne komme ind på noget spændende og noget relevant jeg kan skrive om. nogle gode ideer? ved hvertfald at jeg vil komme ind på busboykotten -hvad det betød for de sorte. - jim cro... -
Heksejagt!!!
ForumindlægHeksejagt hører middelalderen til!!! Borgerne bundede i et behov for en syndebuk!!! & Man har i nyere tid set eksempler på heksejagt!! Hvad siger i til de udtalelser?! -
Forskelle og ligheder.
Forumindlæghvilike fororskelle og ligheder er der mellem centrale begreber i kristendom; islam og buddhisme? :-) -
Digt
ForumindlægHej alle sammen! Sidder her og er gået helt i stå,, så ville høre om i ikke kunnne hjælpe mig igang med at skrive et digt??? Ved i hvad der karakterisere et digt!??på forhåndt tak :) -
HURTIG SPØRGSMÅL - HJÆLP!
Forumindlæghej allesammen jeg skal igang med at skrive en opgave om "stedord" og jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var??? nogle som kan hjælpe? håber at i ville, for denne opgave er sindsygt vigtigt. -
engelsk stil
ForumindlægEr der er en venlig sjæl der gider at rette min engelsk stil for fejl? Det er en analyse af "The Wife and a half"(ikke et specielt godt sæt)Det er nemlig min sidste stil, og som de andre af mine sidste vil jeg gerne give den en ekstra skalle. Min lærer havde egentlig sagt at det var fri... -
Leningrad
Forumindlæghttp://da.wikipedia.org/wiki/St._PetersborgUnder 2. Verdenskrig blev byen udsat for kraftige tyske angreb, men det lykkedes aldrig tyskerne at erobre byen. I stedet belejrede de byen i over 900 dage, hvor byen kun havde forbindelse til resten af Sovjetunionen via en jernbane over Ladoga-søen.Det ... -
Hvornår stopper det?
ForumindlægKære Studieportalen. I har nu igennem ret lang tid været hærget af en enkelt bruger, der under flere forskellige alias'er har oprettet det ene totalt ligegyldige spørgsmål efter det andet. Det ligner en endeløs strøm af troll'eri, og efterhånden samtlige af de mere brugte underfora er... -
Uddrag fra en bog.
ForumindlægUsynlige hænder havde formet barnet inde i moderskødet, idet det adlød en kraft, som kun er kendt, hvis man tænker på den hyppighed, hvormed børn bliver til, men som er forblevet ukendt, hvis man tænker på denne viljes oprindelse og mål. Er der nogle af jer der kan forklare det på en lidt nem... -
Hjælp til praktikplads ansøgning
ForumindlægHej, jeg er 13 og skal skrive en praktiklplads ansøgning til Politiken. Hvad burde der stå i min ansøgning, og hvordan fanger jeg deres interesse? Håber i vil hjælpe :) Tak -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej.I reaktionen 2H+ + S2O3(2-) -> S + SO2 + H2OHer fandt vi ud af at H+ koncentrationen spillede ind på reaktionshastigheden, hvilket den jo ikke burde.Her er de tre elementarreaktioner1. S2O3(2-) + H3O+ -> HS2O3(-) + H2O2. HS2O3(-) -> HSO3(-) + S3. HSO3(-) + H3O+ -> SO2 + 2H2OHvis H... -
Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød
ForumindlægJeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ? -
Bog fra 60'erne
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :) -
Højskole ?
ForumindlægJeg læste lige at en højskole ikke har nogen eksamner, hvilket lyder ret i mine øre. Jeg er meget dårlige til eksamener, ekstremt til de mundtlige, klare mig egentlig okay i skriftlig. Men hvem kan gå på disse højskoler og hvilke uddannelser.. Jeg søgte lige lidt på det men det var mest for de 16... -
Metode/teori
ForumindlægHej Jeg har filosofi og samfundsfag som fagkombination. Hvis jeg skal forklare fremgangsmåden i filosofi, kan jeg så bare sige at jeg har reflekteret i forhold til den brugte tekst, og underbygget mine påstande med argumenter/citater? Ville være taknemmelig hvis jeg kunne få et svar hurtigst muli... -
Blackout :s
ForumindlægHar fået et lille blackout. Nogen der kan hjælpe mig med at få samlet trådene op igen?1. Hvorfor var Østeuropa en trussel for Danmark frem til 1990?2.Hvorfor var Danmark bundet af vores placering i den Kolde Krig? -
HJÆÆÆÆLPPPP
Forumindlægjeg har fået en opgave som jeg ikke forstår... håber nogen her inde der kan hjælpe mig. opgaven ligger på den ved lagte fil! PLEASE HJÆLP!!! PS DET ER HELE OPGAVEN!!! :-( -
har lige nogle spørgsmål angående olie og gas
Forumindlæg1) Gør rede for begrebet reserver og diskuter, hvilke forhold der kan ændre størrelsen på olie- og gasreserver i fremtiden. 2 )Giv en vurdering af Danmarks fremtidige energiforsyning. Bør vi fortsat satse på fossile brændstoffer? på forhånd tak. Nikolaj -
frelse
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder som kan hjælpe mig med at klargøre hvordan man opnår fresle i henholdsvis GT, NT, Buddhisme, Islam og eksistentialisme!!Det ville være en kæmpe hjæl og ville blive suuuuuuper glad:-)!!!!!Tusind Tak -
øko systemet
Forumindlægder er vel ikke lige nogen der kan forklare alt det der med CO2 udledning, økosystemet og drivhusgasser. generalt hvordan brug af køretøjer og sådan påvirker vores økosystem
