Resultater: 17261 til 17280 af 436512
-
Homer
ForumindlægI hvilken litterær tid levede Homer? -
cosinus formel
Forumindlægberegn afstanden mellem de kabelbåker flagstang - Både N: 1150 m flagstang - Både S: 1500 m Både N - flagstang - Både S 35 grader hvordan gør man det ? ved jeg skal bruge cosinus, men er i tvivl om hvordan man gør. -
rullebetingelse
ForumindlægRullebetingelsen siger, at det nederste punkt på et hjul skal stå stille, for at det ruller. Altså skal massemidtpunktet hastigheden være den samme rotationshastigheden. Hvis man prøver at rulle et hjul på is, går det ikke så godt, så det må være gnidning, der gør at det kan rulle. Men hvad e... -
Hjælp til en opgave i integral- og differentialregning
ForumindlægKære genier Her har jeg en opgave, jeg skal løse. a) og c) er nemme nok, men sidder og kigger lidt på opgave b), og det er den, jeg ønsker lidt hjælp til. Jeg tænker, jeg skal have fat i tangentlinjens ligning og sådan, men jeg jeg har jo ikke opgivet et punkt at tage afsæt i. Vil sætte pris på... -
Noter til naturfag
ForumindlægHej! Da jeg skal til eksamen i naturfag, ville jeg lige høre om der er nogen, der har nogle notater til dette fag liggende?Emnerne er som følger:EnergiIoner og ionforbindelserLineær vækst -
Forkortning
ForumindlægHvordan forkorter jeg det her? Har altid haft problemer med brøkerne, så jo større de er jo flere problemer har jeg. Hvordan kan jeg forkorte 585 1000 mange tak -
Tysk sætning
ForumindlægHvordan oversætter man:"Jeg ville gerne have fortalt om XX"?På forhånd tak,Sofie -
Herodot-Kong Kroisos
ForumindlægEr der nogen som lige kan hjælpe mig med at redegøre for de folkeslag nævnt i Kong Kroisos?Kroisos er fra Asien, Lydien, og havde dem under kontrol. Men havde han nogle grækerne under sig også? -
A/V-forhold
ForumindlægHej,Er der nogen, der kort kan forklare, hvad A/V-forholdet går ud på, når man snakker om celler. Jeg har skrevet følgende, men det virker usammenhængende:Jo større cellen er, desto større afstand skal en eventuel stofudveksling foregå over. Det er energikrævende, så derfor forbliver celler små. ... -
Red en piges dag - hjælp!
ForumindlægIndledningen i ethvert essay er det vigtigste, og skal derfor bare være skarpt - og fejlfrit! Jeg har helt låst mig fast på min, og ser ikke fejlene. Vil nogle af jer være så søde at læse med friske og kritiske øjne og lave alle de "røde streger" i kan? Det vil være en KÆMPE hjælp! ... -
er der ikke en der gider kigge..j skal op til prøve imorgen.
Forumindlæger der nogen der har læst "The slave auction" af Frances Harper??hvis der er vil i så ikke give en kort analyse..j ved slet ikke hvad jeg skal sige.. -
Engelsk engelsk ordbog..
Forumindlæghej.. jeg skal have slået nogle ord op på engelsk, men jeg skal også kunne forklare dem på engelsk.. findes der sådan en ordbog på nettet... ?? mange tak.. -
Design i gymnasiet ??
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan hjælpe mig med at fortælle om design eksamen.. Jeg har det på C-niveau, men jeg aner slet ikk hvad jeg skal foretage mig...jeg skal op om få dage, men jeg er ret lost i det.. Er der nogen, der kan hjælpe..?? -
Idrætsrapport 3.g
ForumindlægFIk 10 -
Aranda / Arrernte
ForumindlægHej!!!! Nogle der har nogle religion-notater om Aranda-stammen, også kaldet Arrernte-stammen? Eller bare om de australske aboriginals' religion?Pia -
Opg. 11 hf b skriftlig eksamen 31/08-11
ForumindlægBremselængden y (målt i meter) for en lastbil er givet ved y = b ⋅ x^a , hvor x er farten (målt i km/t). Når lastbilen kører med 60 km/t, har den en bremselængde på 26 meter. Hvis lastbilen øger sin hastighed med 20 %, vokser bremselængden med 44 %. a) Bestem tallene a og b. Det er ... -
Årsprøve
ForumindlægHejHvordan kan man forberede sig på en tysk årsprøve? Man kan vel ikke gøre andet end at læse de opgivne tekster? På forhånd tak -
Tysk - en sætning ...
Forumindlæghey, hvis jeg vil sige: Dette kapitel hedder (...) og er et afsnit fra bogen (...)I dette kapitel hører vi om(...)kan man godt sige:Dieses kapitel "HEISST" (...) und ist ein Absatz von dem Buch (...). In diesem Kapitel hören wir von (...)Er det rigtigt skrevet? og kan man godt sige &qu... -
"15 minutes of fame"
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en opgave omkring reality tv, og vil gerne inddrage noget omkring ovenstående citat, fra And Warhol. Er der nogen som kan hjælpe med at fortolke citatet? Tak -
Suverænitet...
ForumindlægHejsa, er der ikke nogen som lige vil forklare mig suverænitetsprincippet? Har vist ikke helt 100% styr på det og skal snart op i samfundsfag :S/Medussa
