Resultater: 17561 til 17580 af 436512
-
Faciliteter SDU/AAU/DTU
ForumindlægHejsa alle! Jeg skal igang med at læse til sommeren 2012, efter en god periode uden bøger! Jeg har bl.a. været i studiepraktik på SDU i Product development & Innovation, og set faciliteterne an. Jeg overvejer meget at læse noget i stil med "Energiteknologi, Robotteknologi... -
vinklen..
ForumindlægJeg kán lige pludselig ikke finde ud af hvad vinklen skal ligge i mellem for at skalarproduktet mellem to vektorer i rummet skal være, når vinklen er spids, stump og ret. Er vinklen mellem [0;90] når vinklen er spieds og altså skalarproduktet postitivt.og v E[90;180] så er vinklen stump, og skala... -
numerisk..
ForumindlægJeg skal vise hvordan man finder vinkeln mellem en linje og en plan. Hvorfor kan man omskrive følgende til numerisk:Hvor v er vinklen mellem planen og vinklen, og u er vinklen mellem planens normalvektor og linjen. spids: v = (90*-u)stump: v = (u-90)uanset formlen kan den skrives således: v =|90... -
Planens ligning
ForumindlægVed planens ligning står der at normalvektoren (a,b,c) skal være forskellig fra (0,0,0), gælder det ved ALLE a,b,c, eller kan en af dem godt være 0??Takker -
Planens ligning
ForumindlægVed planens ligning står der at normalvektoren (a,b,c) skal være forskellig fra (0,0,0), gælder det ved ALLE a,b,c, eller kan en af dem godt være 0??Takker -
ens funktionstilvækster?
ForumindlægNår vi snakker bestemte integraler, hvad menes der stå med ens funktionstilvækster??takker -
Ioner molekyler
ForumindlægHej! Er der nogen der kan komme med en god forklaring på forskelle mellem salte og molekyler? -
stamfunktioner og kont.
ForumindlægHar kontinuerte funktioner altid en stamfunktion?? -
værdimængde
ForumindlægJeg har et spr. angående beviset for integration ved substituion. Når der står at f er en kontinuert funktion i værdimængden for g, hvad menes der så med det??Takker! -
Redegør differentialkvotientens sammenhæng med monotoni forholdene!
ForumindlægHej SP! Er der en der kan hjælpe mig med redegørelse af differentialkvotientens sammenhæng med monotoni forholdene! -
Procentregning
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående procentregning. Hvis jeg har 100.000kr i år og ingen nye penge udover resten fra sidste år det næste år som jeg kun bruger på mad, der koster en 1kr pr enhed. Jeg får 10% renter på mine penge, hvordan finder jeg så frem til den del jeg vil forbruge i år. M... -
Naturgeografi Somalia
ForumindlægHej allesammen jeg skal skrive min SRP i naturgeorgrafi og samfundsfag, da jeg har rigtig svært ved det andet fag altså naturgeografi, og kender ikke nogen som kan hjælpe mig så vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig herinde :) Jeg skal skrive om tørke og konflikter i Somalia. så... -
Morgenmad
ForumindlægHvorfor er det biologisk morgenmad er så vigtigt, mht indtagelse af af vigtige stoffer, man indtager ved en sund morgenmad . -
GSK mat A beståelsesprocent
ForumindlægHej Studievejledning. Jeg vil gerne gennemføre Mat A på gsk - og derfor vil jeg gerne gå det sted i kbh der har den største beståelsesprocent. Kan du fortælle mig hvor jeg finder den eller hvilken skole der har det? Venlig hilsen Line -
proportionalitet
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering der omhandler lineær vækst, hvor jeg skal forklare teorien bag proportionalitet og vise to beviser. Er der nogen der først og fremest kan forklare mig hvad proportionalitet er. -
Forvirring
ForumindlægHej allesammen Jeg er så heldig at være kommet ind på sygeplejerskeuddannelsen i Viborg til feb. 2012. Men af forskellige årsager er jeg muligvis forhindret i at starte. Jeg har sagt ja til pladsen, da jeg modtog mit optagelsesbrev i juli. Det er en lidt svær situation, men mit spørgsmål er s... -
1 engelsk spørgsmål?
ForumindlægHeYsa, "A carpe diem person" - er det ikke en person der tager en dag af gangen?og hvis der er, hvordan siger man "tage en dag af gangen på" engelsk.-"Takes one day at a time"... hmm synes det lyder mærkeligt.Nogen der kan hjælpe, please? -
positiv hastighed
ForumindlægVed en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker -
Differentialkvotient
ForumindlægNår man siger at en fkt. er differentiabel med kontinuerte differentialkvotient, er det så det samme som at sige den har differentiable afledet???takker! -
Trekantsberegning
ForumindlægI en trekant ABC er vinkel C ret. endvidere er siden b=3 og vinkelhalveringslinjen VA=4. bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. (VA er den linje der går fra vinkelspids A og ned på den modstående side og som deler vinkel A i to lige store dele) Har virkelig brug for hjælp t...
