Resultater: 17641 til 17660 af 436512
-
Lidt spørgsmål inden eksamen...
ForumindlægHer er lidt spørgsmål. Håber der er nogen der vil svare for det ville hjælpe mig meget...1. Hvis man substituerer en alkohol, hvordan kan det så være at det oftest er OH-gruppen som substitiueres og ikke bare et h-atom. Kan der ikke være både en OH gruppe og fx Cl på et molekyle eller skyldes det... -
Heptan og ækvivalenspunkt
ForumindlægI et forsøg Kvantitativ forsæbning af et fedtstof skulle vi titrere 2 gange. En gang for at at fjerne overskud af KOH og anden gang for at lave selve reaktion. PH i ækvivalenspunktet 2. gang er omkring 4. Inden da har vi puttet heptan i opløsningen, men hvad vil der ske med de. Det siges at det s... -
"Gange" på engelsk
ForumindlægHej med jer..Hvordan siger man "gange" på engelsk?Altså :50 kr * 5eksempelvis... -
Kemi
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende opgave - skønt med en forklaring :) Del følgende reakrionsskemaer op i en oxidation og en reduktion a. 2Na + Cl2 --> 2NaCl b. Ca + Br2 --> CaBr2 c. 2Al + 3S --> Al2S3 d. 4Al + 3O2 --> 2Al2O3 -
Multimedie
ForumindlægHej, er der en her der ved hvordan multimedie eksamen foregår? Har hørt at man skal analysere en hjemmeside kan det passe? Da min lærer var sikkert på at vi ikke skulle op har han ikke fortalt noget om det. På forhånd tak. -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
Sansynligheds
Forumindlægey!..Er der nogen der har de grundlæggende formler for sansynligheds beregning?.. - og måske nogle beviser?.. Det ville være en STOR hjælp!..Tak på forhånd! -
Hans M. Enzensberger
ForumindlægHej alle!Jeg sidder og forbereder mig til min sidste studenter-eksamen. Jeg kan i tysk blandt andet komme op i uddrag fra teksten: "Die Grosse Wanderung" af Hans Magnus Enzensberger(1992).Jeg har læst teksten og søgt alverdens steder for at finde noget om den. Jeg føler bare stadig, at ... -
Design eksamen
ForumindlægHej.. er der nogen derude der har nogle godt notater til faget design.. man kan jo komme op i en lygtepæl eller lign. Hva skal man sige? håber der er nogen, der kan hjælpe:) -
oldtid spørgsmål
ForumindlægJeg vil gerne høre, om der er nogen som har nogle noter til symposion liggende. Jeg hentet den ene som ligger her på siden.Et andet spørgsmål, kender i nogle guldkorn som man skal få sagt, eller nogle gode sammenligning/perspektivering man kan lave, hvis man kommer op i nogle af følgende værker:H... -
Fysik/kemi (FSA)
ForumindlægHey! Jeg ville bare spørge om der er nogen der ved om emnerne/numrene bliver genbrugt til fysik/kemi, dvs. at man har mulighed for at trække et emne, som andre også har trukket fx dagen inden.På forhånd tak -
Spiseforstyrrelser
ForumindlægKan I hjælpe mig med at afklare, hvilke individuelle årsager der er til spiseforstyrrelser? Gerne set ud fra psykoanalytisk og objektrelationsteorien? -
I-lande og U-lande
Forumindlæghej folkens!!!hvis nu lig en lærer spurgte jer hvad forskellen er mellem Ilande og Ulande.... hvadvil i mon sige???? tænker selv over det.. og kan ik sige andet end industilande og udviklingslande.. mere ved jeg ik... har brug for hjælp.. hjælp plz...Mange tak på forhåns...:0)~Molly~ -
Hullet over antarktis
ForumindlægHvad er grunden til at der mangler en stadig voksende del af ozolaget over Antarktis? Dette er jo ikke ligefrem et sted man forbinder med fourening, men derimod et øde sted...Så er der nogen der ligger inde med, ikke en decideret løsning, men måske bare et bud. -
Æv-eksamen
ForumindlægÆv, jeg har været oppe i dansk eksamen idag, følte jeg havde styr på det meste- undtagen lige en ting, som jeg selvfølgelig trak, det er bare så surt! Jeg fik 7 i det fag, jeg har fået højest årskarakter i!Æv, havde bare lige lyst til at være irriteret og komme ud med det. Der er selvfølgelig ikk... -
Nolge spørgsmål..Geo+hist
ForumindlægHi..Ville li spørg hvad trekantshandel gik ud på?? har nogen læst om den industrielle revolution i England?? vil også gerne have hjælp der.. meget gerne..:(mange tak på forhånd.. -
Fysik årsprøve hjælp
ForumindlægSkal til årsprøve i fysik og har fået de her spørgsmål som man kan komme op i. Har generelt forståelse for dem alle pånær 3'eren, men hvilke ting er det jeg skal øve og terpe på. Altså hvilke formler og andre ting der er vigtige at få med og hvad skal jeg tænke over.1. Boyle Mariottes lov:2. ... -
fysik hjælp
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan forklare kort og præcist hvad, og hvad det bruges til...IdealgasligningenDaltons lovElektrisk kredsløb:Resitivitet, energionsætningen i en resistor!Termisk energi: kalorimetri -
Kemi spørgsmål (Mixed edition!!!)
ForumindlægHeyHer er lidt blandede kemispørgsmål....Hvis nogen altså har lyst til at svare1. Hvis man titrerer HCl med NaOH og målerledningsevnen, vil man se at ledningsevnen før og efter ækvivalenspunktet er forskellig. Er det rigtigt at det er pga at Na+ er bedre til at lede end Cl- fordi Na+ er lettere o... -
Hvorfor bruser en cola helt vildt når den rystes?
ForumindlægHvordan kan det være at en cola bruser helt vildt hvis man har rystet den lige inden den åbnes?Altså normalt er det jo sådan så den bruser lidt fordi trykket er lavere udenfor flasken og CO2'en derfor gerne "vil ud", men hvad så når den rystes, jeg mener trykket bliver vel ikke stør...
