Resultater: 17721 til 17740 af 436512
-
Finde c i en retvinklet trekant
ForumindlægHej. Sådan lyder opgaven: i en retvinklet trekant ABC med C=90o er a=3 og b=7. Find c. Hvordan regner jeg det? På forhånd tak. -
Elektromotorisk kraft
ForumindlægHello!Jeg skal op til årsprøve i fysik om nogle dage, men ved allerede nu de emner jeg kan komme op i.Et af dem er "elektromotorisk kraft", hvor jeg bl.a. skal gøre rede for et kredsløb med et batteri.Jeg vil gerne høre nogle andre formuleringer på hvad "elektromotorisk kraft"... -
~Matematik~
ForumindlægHey folkens!!Nu er det sådan at jeg snart skal op i matematikkkkk.. er der nogen der kender nogle gode hjemsidder med gode beviser på?? der er nemlig nogle beviser, som jeg gerne vil have meget forklaring på.. det ku være en stor hjælp..:0)hey hey -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
~Italy..hmm~
Forumindlæghey folkens!!!!!!!!!!Har li et spørgsmål... som jeg håber rigtig rigtig rigtig rigtig meget i vil hjælpe mig med.Jeg sidder her og læser om Italien (til eksamen) men er der nogen som kender til industrien der??? og hvorfor man skelner mellem syd- og norditalien?? og hvordan fungerer landbruget de... -
Linearkombinationer af kemiske reaktioner.
ForumindlægJeg skal løse vedhæftede opgave. Det gøres ved at danne en Linearkombination af reaktionsligning (a), (b) og (c) så der fås reaktionsligning (d). Jeg kan dog ikke finde denne Linearkombination. Er det muligt at løse denne ligning ved brug at matrix regning, så jeg kan automatiserer det til løsnin... -
Nedlæg bruger
ForumindlægHejsaHvordan nedlægger man sin bruger? -
kuglens centrum
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende: -
HJÆÆLP!!
ForumindlægHej..Har li et spørgsmål... hvad er en randmoræne?? eller bare en moræne?? og hvordan ser den ud??HEEEELP PLEASEEEEE -
italiensk eksamen?? hjælp
ForumindlægJeg skal op i italiensk, hvilket ikke er spor heldigt! Er der nogen der har nogle goe hjælpesætninger? -
fejlkilder ved forsøget magnesium i syrer
Forumindlæghvilke fejlkilder kan der være i forsøget magnesium i syrer? -
integration
ForumindlægVed ikke lige hvordan jeg skal gribe den her an. -
Afstem reaktionsligninger!
ForumindlægHej!Jeg tager min kemi-eksamen om. Jeg har fuldstændig glemt at afstemme reakionsligninger. Jeg har prøvet at læse mig frem til det, men det hjalp ikke. Så er der nogen, der vil være sød, at hjælpe mig med at afstemme reaktionsligninger, da jeg er lidt 'lost' i det??? Jeg ville blive m... -
eksamen
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan eksamen i kemi på b niveau foregår...Vi har en dårlig lærer og han har ikke fortalt os noget som helst... udover at vi skal stå ved tavlen...håber der er nogen der kan hjælpe... -
notater og hjælpesætninger
ForumindlægJeg skal op i tysk og kunne virkelig godt bruge nogle goe notater og hjælpesætninger. f.eks hvordan præsenter man teksten og sammenligner på tysk?Jeg har bl.a læst Goodbye Lenin (interview med skuespillerne samt lidt manuskript)-Kafka, Das Urteil- tekster fra Arthur Schnitzler-Digte som Nachtcafe... -
Tysk - god side med analyser?
ForumindlægHey...Jeg skal op i tysk på B-niveau næste tirsdag. Problemet er, at vi (klassen)specielt i 1.g ikke fik taget ordentlige noter til de læste tekster (bebrejder både mig selv og min lærer). Jeg søger derfor en side, der minder om gradesaver og sparknotes til engelsk, hvor jeg kan finde noter til t... -
3D demonstration
ForumindlægHvad er en 3D demonstration ???? -
Leavitts modellen?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig den, specielt Punkterne OPGAVESYSTEMPERSONSYTEMVIRKSOMHEDENS SOM STYRET SYSTEM -
Navn på opg. ønskes fjernet.
ForumindlægJeg har desværre glemt at slette mit navn på nogle af de opgaver jeg har sat ind. Jeg vil meget gerne have at dette blev slettet eller rettet. Det drejer sig om opgaverne:Les parapluies de CherbourgLes parapluies de CherbourgLe pacte avec le diable. -
Hjælp...
ForumindlægHejsa..Jeg er i den uheldige situation, hvor jeg skal op til sygeeksamen..Har hørt, at det er svære at gå op til sygeeksamen...??? Er det rigtigt???Endvidere hvis man får en dårlig karakter..Hvornår kan man så tage den om.. Er det først i 3 g..???På forhånd tak..
