Resultater: 17801 til 17820 af 436512
-
Skole
ForumindlægEr der nogen som lige kan forklare hvordan det er med skolesystemtet i Tyskland...? -
nogle der gider tjekke små fejl?
ForumindlægHej har haft en oversættelse for og derfor ville det være super lækkert, hvis der var nogle der gad at kigge efter små fejl. -
nogle der gider tjekke små fejl?
ForumindlægHej har haft en oversættelse for og derfor ville det være super lækkert, hvis der var nogle der gad at kigge efter små fejl. El padre de Pol se llama Josep. Tiene 52 años. Trabaja en una fábrica textil. Se dedica a la venta. Siempre ha trajabado en la indusria textil. En la f&aa... -
En gåde?
ForumindlægDet her er mig en gåde at finde ud af kunne i hjælpe :) Hans, Arne, Jan og Morten skal alle på tur til udlandet. Arne tager afsted fra Haderslev, Jan fra sønderborg. Den der rejser fra Odense skal til Mexico city. Arne skal ikke til Hamburg. Og den der rejser fra kastrup skal ikke til... -
påklædning til dimission?
ForumindlægMåske dumt men vigtigt spørgsmål. Hvad er typisk påklædning for en dreng ved dimission og gallafesten? -
Haster opgave 3.4 side. 262 i fysik ab bogen 2
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave 3.4 i fysik som lyder: 23892U henfalder til 23490Th under udsendelse af en α-partikel. vi antager, at 23892U-kernen er i hvile. hastigheden af den udsendte α-partikel er 1,4*107m/s. a) Beregn hastigheden af 23490Th-kernen? b) Beregn den ki... -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til nogle opgaver fra Gyldendals Gymnasiematematik (Arbejdsbog A). Jeg håber I kan inkludere nogle forklaringer på hvordan og hvorledes i udregner opgaverne i jeres kommentarer. Jeg har vedhæftet opgaveformuleringerne. Jeg skal have lavet dem færdigt til i morge... -
SSO - Hævnen
ForumindlægHej alle Jeg skal til at vælge enme til SSO og jeg har overvejet at skrive om filmen Hævnen. Kan man skrive 12-15 sider om en film som den og hvad kunne være passende at perspektivere til? -
Hjælp til bevis A'(x)=f(x)
ForumindlægEn eller anden der sidder inde med et bevis for (A(x)-A(x0))/(x-x0))→f(x0) for x→x+0 hvor f er en aftagende ikke-negativ funktion defineret i [a;b] og hvor A lades betegne arealfunktion med udgangspunkt a -
sidste tjæk, før afleveringen
Forumindlægnogen som har tid tid at rette min novelle? Jeg skal have tjækket komma, kollon, anførlses tegn. Skriv så sender jeg :) -
Psykiater - produkt
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. klasse og er igang med at lave min OSO opgave. Jeg har valgt at lave om uddannelsen Psykiater. Jeg står så bare lige i det dilemma, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad mit produkt det skal være?! Er der nogle som har nogle gode idéer til et produkt? ... -
AP-Prøve?
ForumindlægJeg skal op i Ap-prøve imorgen og vil lige høre om der er nogle der ved hvad man skal læse op på osv. Nogle tips? -
Mat...!?
ForumindlægLige lidt spørgsmål.. Er beviset med (x^n)'= nx^n-1 et induktionsbevis - når det bevises ved at sige, at hvis det gælder for n, gælder det også for n+1? Og så er jeg ganske lost i beviset for sammensatter funktioner... Forstår godt hvornår man opstiller det, men pludselig fatter jeg intet a... -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange... -
Nøkkens svig eller vølvens spådom
ForumindlægHej!Jeg skal op i dansk eksamen her snart. Og jeg har en masse noter til det hele, undtagen de to tekster som hedder "nøkkenssvig" har lidt noter ti den men ikke mange.. Også vølvens spådom har jeg slet ingen noter til? nogle derved noget om den? -
poisson fordeling
ForumindlægEr der en som har lavet en rapport eller journal med poisson fordeling ved henfald....???Please...håber virkelig der er en som har. -
Vinkelhastighed
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig inde jeg skal op imorgen kl. 8.40Hvorfor er acceleration: r*(w)^2w=omegaog hvad er vinkelhastigheden, w egentlig?Og hvorfor kan vi finde det ved at sige x*2*pi/(60sekunder)Det handler om en pladespiller hvis nogle ikke forstår hvor x er omdrejninger.Please hjælp mig s... -
handelskole
Forumindlæghej jeg har et problem...Alle mine venner bliver studenter i år i næste uge faktisk...Sammen med mig selvfølgelig, men den ene af mine veninder går på handelskole, og bliver student som den sidste, og selvfølgelig skal vi op og se hende med roser... MEN Hvad farve er huen på handelskolen....På gy... -
Differential regning
ForumindlægHey kan nogle hjælpe med den opgave ? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, især punkt b og c: En funktion er givet ved f(x)=x5 – 3x3 – 4 a) Bestem monotoniforhold for f b) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i røringspunktet Q(1;f(1)). c) En anden tangent til grafen f... -
Forskel på dyre- og planteceller
ForumindlægHej allesammen :) Hvad er forskellen på en dyrecelle og en plantecelle udover plantecellen har en cellevæg og grønkorn?
