Resultater: 19561 til 19580 af 436513
-
Formel/uformel beslutningsproces i EU
ForumindlægJeg ville bare lige høre om der er nogen der ved noget om det formelle og uformelle beslutningsproces i EUpå forhånd tak -
Et Resume af Homework
Forumindlæghar ikke teksten og skal aflevere den i morgen såjeg ville høre om der evt. var nogle som havde et resume af teksten på dansk som de kunne sende til mig?? -
Opg 70 i Orbit 2
ForumindlægHejsa...jeg har lige en fysikopgave, hvor jeg slet ikke kan overskue, hvad det lige er, som jeg skal gøre:En radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137. Cs-137 er beta(minus)-aktivt. Herved dannes Ba-137 i en exciteret tilstand, som vi betegner som Ba*-137. Halveringstiden for Cs-137 er 30 år.Opsk... -
En lille tysk oversættelse
ForumindlægObwohl wir jetzt überall in dem Auto gesucht haben, haben wir kaum Spur von dem Täter gefun-den. Aber jetzt wissen wir zumindest, auf welche Art er in das Auto gekommen ist. Es war deutlich zu sehen, was der Dieb um der Tür benutzen zu öffnen hatte. Im Wagen lagen nämlich einige Schraubenzieher, ... -
Fejl i reaktion? Afstemning
ForumindlægHejhvad stof bliver der dannet hvis de to nedståeden stoffer går i reaktion med hinanden? (kom til at blande de 'forkerte' stoffer med hianden i et forsøg :-Kan husk at det blev dannet meget bundfald..Ag(NO3)2 + PbNO3 -> AgNO3 + Pb(NO3)2(er det afstemt rigtigt?) -
Hjælp
ForumindlægHey mangler lige lidt hjælp til de to sidste matematik opgaver jeg har for. På forhånd tak.På matematikerens Diophants gravsten står der:Med barndomstid 1/6, som yngling 1/12 og som ungkarl 1/7 hengik hans liv. Han giftede sig. 5 år efter fik han en søn, der døde fire år før han selv gik bort. Sø... -
Hvorfor stemmer folk, som de gør?
ForumindlægJeg har en tabel, der viser hvor mange % af de forskellige samfundsklasser, der stemmer på hvad. Med samfundsklasser menes flg stillingsbetegnelser: Højere funktionærer, lavere funktionærer, privat ansat funk, off. ansat funk, arbejdere, privat ansat arbejdere, off. ansat arbejdere, mænd og kvind... -
Afledet funktion i ti-84
ForumindlægHej, Er der en, der kan forklare mig skridt for skridt, hvordan man indtaster funktionen 3x^2+2x-5 og udregner den afledede funktion på en TI-84? I eksemplet står der, at den afledede funktion er 6x+2. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er dette formlen for differentialkvotienten, dvs. at man ... -
HJÆLP TIL HURTIG OPGAVE!
ForumindlægHej alle matematikere... Jeg har fået to opgaver i forbindelse med en længere blækregning, som jeg nu har siddet og grublet temmelig længe over... ville høre om der er nogen af jer, som har lyst til at tage udfordringen op og hjælpe mig!! (det er egentlig ikke fordi det er specielt svært... kan b... -
Samfundsfag/matematik SRP?
ForumindlægHej med jer Jeg skal snart til at skrive SRP, og har endnu ikke lagt mig fast på et emne. Jeg skal dog have matematik som et af mine fag, og vil meget gerne have samfundsfag som mit andet fag. Jeg har tænkt på at skrive om noget med medierne og deres magt og inflydelse på politik, men kan ikk... -
Hjælp til fransk!!!!!!!
ForumindlægHej! Hvordan siger man "er der..." fx "På biledet ER DER en mand."? Håber virkelig i kan hjælpe. p.s. Har lagt det ind før, men ingen svarede :S -
Aktiespil
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil virkelig gerne få en erfaring omkring aktier, og dermed i fremtiden investere selv i aktier. Men først vil jeg gerne prøve med fiktive penge, men jeg har problemer med at finde en hjemmeside der kører et aktiespil. Er der nogen derude der kender en hjemmeside som kører de... -
Prinsessen på glasbjerget
ForumindlægHej. Jeg har fået den ære at analysere Prinsessen på glasbjerget..., men men men... tro mig eller lad vær.., analyser ? det er bare ikk' mig. men spørgsmålet lyder sådan: både i den nordiske mytologi og i den jødisk-kristne tro optræder frugttræer med en meget vigtig funktion. Hvas kan æble... -
Archimedes lov - Hvorfor er der et minus tegn?
ForumindlægHejsa! Noen der kan hjælpe mig med at forståe hvorfor der et minus tegn i følgende: -ρ dA Har indtil videre fundet dette på nettet: "The minus sign is there because pressure is directed into the body" Jeg er ikke helt med på den. Har vedhæftet opgave teksten som billede Tak på... -
ilt optagelse
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at løse denne opgave? Da der for hver liter ilt, der optages i kroppen, frigives 21,1 kJ, og da hvilestofskiftet svarer til et iltoptag på 0,25 liter O2/min, kan den maksimale iltoptagelse beregnes således: VO2(max) (i Liter/min) = Maksimale a... -
kvote 2 KU (medicin)
ForumindlægHej, i kvote 2-kriterierne for medicin på Københavnsk Universitet ligger de vægt på "relevant uddannelse". Har I evt. nogle idé om hvad relevant uddannelse kan være i forbindelse med medicin? -
Differential regning
ForumindlægNogen der vil hjælpe med løsning af: Bestem den stamfunktion til funktionen f(x)=2x-10 der har linjen med ligningen y=3 som tangent. Og Grafen for en løsning f til differentialligningen xy'+y=2x har en tangent med hældning -2 i punktet (1,f(1)). Bestem denne tangents ligning. -
Lord of the Flies???? Håber I kan hjælpe
ForumindlægHej allesammen, håber I er godt igang med AT planlægning:) Jeg sidder lidt fast. Jeg har et spørgsmål med hensyn til bogen Lord of the Flies. Er det muligt at køre engelsk - samfundsfag kombinationen her, da jeg ikke har psykologi? Eller andre kombinationer? -
We are bound for the promised land? hjælp til citat.
Forumindlæghej alle I forbindelse med en engelsk stil er jeg stødt på citatet: "We are bound for the promised land. oh who will come and go with us?" Jeg er bevidst om, at det optræder i en af mosebøgerne, og jeg er umiddelbart sikker på, at det er Moses der siger det på vejen til det forjættede l... -
Velfærdsstat
ForumindlægHvorfor har vi en velfærdsstat i Danmark. En der kan hjælpe kort ?
