Resultater: 17981 til 18000 af 436513
-
Elektronegativitetsværdier
ForumindlægHey, håber I ka hjælpe.... Jeg ved at ethan er en gas ved stuetemperatur. Kan man begrunde ud fra elektronegativitetsværdier og stoffets molarmasse at det er rimeligt at antage at stoffet er en gas ved stuetemperatur.??? Og hvordan? Jeg kan nemlig ikke helt besvare spørgsmålet. :( Ethan kan reag... -
Samfundsmæssige konsekvenser
ForumindlægHej med jer,Hvilke konsekvenser har det for samfundet at man afhjælper et handikapptets menneskes dagligdag?(Vi har lavet et hjælpemiddel til blinde i teknologi)Man sparer vel nogen penge på hjemmehjælpere, men hvad er der mere?#D@niel -
Forklaring på beregnet modstand med definition?
ForumindlægGoddag. Jeg er i gang med en fysikrapport ang. elektromagnetisme, og sidder med et skema som jeg skal udfylde via beregninger. Jeg undrer mig dog over at der i skemaet står ''beregnet modstand med definition''? - Hvad menes der så helt præcist? Mange tak. -
Haster meget!!!
ForumindlægI perioden 1980-2000 kan antallet af patienter under opsyn beskrives ved modellen: f(t) = 297 * 1,0679^t Gør rede for hvad konstanterne i modellen fortæller om udviklingen i antallet af patienter under opsyn i perioden 1980 - 2000 -
Rettelse af en dansk opgave
ForumindlægHej allesammen jeg har skulle skrive en repotage om en oversvømmelse. Jeg er desværre ikke så god til dansk så ville derfor spørge om der er nogen der ville tjekke min repotage igennem for fejl og hvad der kan forbedres p.s. det er den første repotage jeg nogensinde har skrevet. håber at der er ... -
Skriftlig musik eksamen karakter
ForumindlægJeg har lige fået mine skriftlige karakterer at vide, og der i blandt skriftlig musik. Jeg har altid ligget på ca. 9 og af og til 10, og resten af holdet har ligget fra ca. 8-11, og kun få under det.MEN, så kommer jeg ned og skal have min karakter, og de siger 7. Først tror jeg det er en joke, me... -
Matematik - Renter - plzz hjælp mig ):
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle af opgaverne. Jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvordan jeg skal regne dem ud. Opgaverne 1 - På din fødselsdag, d. 01.01., sætter du 3.000 ind på en konto med 3,5 % i rente. A. Hvor meget får du i rente 31. december? B. Hvor mange dag... -
Fotosyntese - Historien om musen og planten!
ForumindlægJeg skal til eksamen i næste uge og skal bruge historien om musen og planten i forbindelse med fotosyntese. Jeg har bare glemt den... Hjælp mig -
Helppp.
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad hendigt betyder, jeg har om billedeanalyse..?? please, thanks.(: -
Matematik i hverdagen
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med disse opgaver da jeg ikke kan forstå dem -
tysk stil. 10 klasse niveau
Forumindlæghey alle sammen. håber i alle har det super. jeg har skrevet en tysk stil. jeg er ikke så god til det, men er der en af jer som vil kigge den igennem. den behøver ikke være perfekt. håber nogen kan:) Eine Geschichte…. Er findet seine Schlüssel und öffnet die Tür. Es duften herrlich in dem... -
Tilføj opgave
ForumindlægHej...Jeg har en masse opgaver, som jeg egentligt gerne ville dele ud af, men hver gang jeg prøver at tilføje en opgave, udfylder jeg felterne og til sidst trykker tilføj, får jeg altid en fejlmeddelelse...nogen der kan hjælpe mig?? -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
Gamle eksamenssæt A-niveau
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til terminsprøve i MAT imorgen og sidder og fobereder mig, men det har desværre ikke lykkes mig at finde mere end et eksamenssæt. Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer der har haft matematik på A-niveau, som har nogle digitale eksamenssæt liggende fra de forgående... -
Søger studie hjælper, hurtigt!
ForumindlægHej...Jeg er skal op til den sidste studenter eksamen på mandag den 14-6. Jeg skal op i matematik, og SKAL have mindst 8 for at kunne få et højt nok snit til at komme videre på den videregående uddannelse jeg gerne vil.Så derfor søger jeg en SUPER matematiker som, imod betaling, vil tæske hele ek... -
Plan- og kurveintegraler
Forumindlægspørgesmålet er følgende: I (x, y)-planen er der givet funktionen f (x, y) = x^2-y. Der er endvidere givet punktmængden B som betegner den begrænsede punktmængde i (x, y)−planen der afgrænses af graferne for exp(x) og exp(x/2) og linjen x=1. Lad K være den del af snitkurven mellem grafen... -
Hej alle
ForumindlægHej alle er der nogen, der kan finde eksamenssættet til matematik A fra den 6. december 2013. Ikke facit kun opgaverne? Hilsen Sara -
Hjælp!!!!!!!!!
ForumindlægHej kloge hoveder i studieportalen Sagen er det at jeg har fået at vide utallige gange, at grunden til jeg ikke kan komme op på de to-cifre tal i mundlig karakter, er pga. at jeg mangler præcision i det jeg siger, og jeg skal være bedre til at formidle. Jeg har virkelige tænkt over, hvordan... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej med jer. Jeg bliver færdig engang I næste uge, men ville egentlig gerne vide hvordan mit gennemsnit skal udregnes. Jeg har haft den fornøjelse at skulle tage hele omgangen (- dansk) som fuldt pensum her på tredje år. Benytter jeg mig af metoden med at lave gennemsnit for årskaraktererne + gen... -
Parathedsvurdering til HF
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en fyr på 26 år som til sommer er udlært Industritekniker, og har søgt ind til HF til sommer. Jeg fik desværre et brev om jeg ikke opfyldte optagelses kravene i matematik og skal til en parathedsvurdering i skriftlig og mundtlig matematik på 10. klasse niveau. Mit spø...
