Studievejledning

Eksamen i dansk 2014

19. juni 2014 af thers2 (Slettet)

Hej alle

Jeg er en elev, der bliver student om få dage, men i dag har vi fået vores skriftlige karakterer, for de fag vi kom op til eksamen i. Her gælder blandt andet dansk A, hvor jeg igenem alle tre år, ikke har fået en karakter under 10. Som sagt har jeg fået mine karakterer i dag, og finder straks ud af, at jeg har fået 4(!) i dansk. Jeg har altid valgt litterær artikel, da jeg føler mig "hjemme" i den, og har i dag læst min opgave igennem igen, men kan ikke umiddelbart se, hvad der er gået galt :/
Når dansk er et A-fag, er der så overhovedet nogle muligheder for at få lavet den karakter om?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2014 af themrmilla (Slettet)

Hej :)
Jeg står også med mine skriftlige karakterer, og jeg står i præcis samme situation som dig. Har fået 4, men plejer konsekvent at få 10. Ved også at endnu en fra min klasse har fået samme resultat. Ved ikke hvad der er gået galt i år ... 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Jeg har fået 12 i samme opgave - i den litterære artikel - jeg skrev dog i hånden så kan ikke dele den.

Hvis I vil dele kan det være jeg kan spotte hvor det er gået "galt" ?

Svar #3
19. juni 2014 af thers2 (Slettet)

Har lige googlet forfatteren, og kan læse, at hun ofte bruger sig selv som jeg-fortælleren i sine noveller. En fejl jeg dog har lavet er, at karakterisere jeg-fortælleren som en mand... Det er muligvis dér, den ligger? 

Vedhæftet fil:Eksamen - dansk.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Jeg valgte at skrive primært om kontrasten imellem de to samfundsdebattørers holdninger med inddragelse af det lange digt om Fakta. Så pas. Men så marginal en fejl trækker dig bestemt ikke ned fra en tocifret karakter til 4. Det er noget mere overordnet der har gjort det.

Brugbart svar (0)

Svar #5
05. januar 2015 af Anar2


Skriv et svar til: Eksamen i dansk 2014

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.