Studievalg og videregående studie

Fortrudt kvote 2

24. juni 2014 af jazzoz

Hej allesammen! 

Situationen er den at jeg er blevet optaget på medicin på kvote 2, men jeg har lidt fortrudt at starte på et studie i år. Derfor tænker jeg at afvise optagelsen og så istedet søge kvote 2 igen næste år.  Spørgsmålet er imidlertidig om min ansøgning, hvis jeg søger optagelse igen næste år, bliver afslået fordi jeg jo ikke virker særlig motiveret. Jeg er lidt i syv sind - for jeg vil gerne studere medicin bare ikke i år. Jeg føler mig ikke klar til den overvældende arbejdsbyrde som man må forvente medicin er. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juni 2014 af PSXL

Hvor er du blevet tilbudt en studieplads?

Svar #2
24. juni 2014 af jazzoz

På Syddansk universitet i Odense 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. juni 2014 af PSXL

Okay, og hvad mht. frivilligt arbejde/anden erhvervserfaring og kvote to-faggennemsnit? Du skal nemlig forberede dig på, at du måske ikke kommer ind næste år, hvis du takker nej til pladsen nu og derfor må søge kvote to på ny næste år.

Brugbart svar (1)

Svar #4
24. juni 2014 af JEEJ2008

Behold din plads! ... du kan ikke være sikker på nogen sinde at komme ind igen! SDU skulle have et udmærket opstartsforløb, og du ved jo ikke endnu hvordan det er før du rigtigt sidder i det.


Brugbart svar (1)

Svar #5
24. juni 2014 af PSXL

#4 Jeg ville også selv sige, at han burde prøve. Han kan altid droppe ud igen. Så hvis #0 ikke rigtigt har andet at tilbyde i kvote to end det ved SDUs optagelsesprøve, så kan det blive rigtig svært at komme ind igen. Jeg søger selv ind på medicin og SDU er klart førsteprioritet, det ville være en skam ikke at prøve. 


Brugbart svar (1)

Svar #6
24. juni 2014 af preity1610 (Slettet)

Jeg siger også behold din plads hvis det virkelig er din drøm. 


Brugbart svar (1)

Svar #7
25. juni 2014 af Teodos (Slettet)

At du er optaget i år betyder desværre ikke at du også gør det næste år! Meget kan ændre sig, da det afhænger af hvem der ellers søger. Og med de tårnhøje snit, kan det jo ske at flere dygtige studerende vælger at søge kvote 2 end tidligere (det er blot et gæt).

Hvad er det der gør at du ikke har lyst til at læse medicin nu? Det er et hårdt studie ja, men det er også utroligt givende og interessant. Man lærer lynhurtigt nogle mennesker at kende (Introforløbet er ret godt på SDU efter min mening) og man vender sig hurtigt til arbejdsmængden. 


Brugbart svar (3)

Svar #8
25. juni 2014 af dannysannem

Hvad er der mon sket, siden du har ændret mening? Det synes jeg er interessant 


Brugbart svar (1)

Svar #9
26. juni 2014 af nz5

Min anbefaling ville være, at du beholdte din plads. Du skal nok klare den - Tro på dig selv!


Brugbart svar (1)

Svar #10
27. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Husk at du får en studiegruppe som kan hjælpe dig rigtig godt med motivationen. Du har fået en stor chance. Pas på den ! Der er mange der er virkeligt misundelige på dig. Det er lidt utaknemmeligt at ville vente medmindre du er i en slags problemer.

Skriv et svar til: Fortrudt kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.