Matematik

STX matematik B-niveau Hjælp !

01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej 

Jeg har lavt denne delprøve med 6 opgaver. Jeg ønsker en rettelse af den 

Hvis I kunne give en respons på dette, ville det bare være godt. I skal være virkelige kritiske ! 

Hvis du er lærer ville det være meget lettende, hvis du gav en karakter / procent rigtige af delprøven. Tak !!


Svar #1
01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Her er filen 

Vedhæftet fil:Dokument3 (1).docx

Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

Start med at afklare, hvilke opgaver det drejer sig om.


Svar #3
01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Dem alle :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

#3

Du har ikke angivet, hvilket opgavesæt det drejer sig om. Det er umuligt at rette en besvarelse uden at kende opgavernes formulering.


Svar #5
01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Her er den: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20GL%20Matematik%20B%20stx%2029%20maj%202013.ashx


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

Efter nogen søgning på www.uvm.dk fremgår det, at der er tale om dette opgavesæt

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20Matematik%20B%20stx%2029%20maj%202013.ashx

Opg 1 er korrekt.

Opg 2 er forkert. Det går galt ved II . 15x er ikke en faktor, men et led på venstre side.

Opg 3 er korrekt, men mangelfuldt forklaret.

Opg 4. Løsningen er korrekt, men forklaringen er mangelfuld. Man løser ikke 2.-gradsligningen ved at tage kvadratroden på begge sider, da det kun vil give den ene løsning.

Opg 5. Løsningen er korrekt, men forklaringen er mangelfuld. En funktion F(x) er en stamfunktion til en funktion f(x), hvis og kun hvis F'(x) = f(x).

Opg 6 er korrekt.

Skønsmæssigt er der ca 60-70% af spørgsmålene besvaret. Det giver ikke mening at give en karakter for en besvarelse, der kun er en lille del af et samlet opgavesæt.


Svar #7
01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Okay det er modtaget. Først skal jeg forklare mere detaljeret. Det vil sige, at jeg skal vise min fremgangmåde MED mere tekst. Næste gang jeg finder en stamfunktion til en given funktion, skal jeg differentiere stamfunktionen: F'(x) = f(x). Bevise * 

Lige et mere spørgsmål: Hvor meget tæller denne del af prøven i procent ? 1/3 ? 


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

XJX:

Hvis jeg lige må bidrage med en kommentar:

Jeg har set at du lægger mange opgaver op og er ivrig efter at lære. Det er super godt.

Men for din egen skyld: saml selve opgaveformuleringen og den fulde besvarelse i ét word eller endnu bedre pdf-dokument.

Det er frustrerende at rette det klatværk du lægger op, og du får mere ud af at besvare det fulde sæt hver gang. Det træner både din stamina og dine basale kundskaber.

Se eventuelt "guld"-besvarelserne af eksamenssættene som ligger på studienet.dk. Så vil det stå klarere for dig hvad andersen11 mener med dine ufuldstændige forklaringer.

Bare ment som tips.

Brugbart svar (0)

Svar #9
01. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

#7

Det fremgår af vejledningen, der er aftrykt i selv opgavesættet, at hvert spørgsmål indgår med lige stor vægt i den samlede bedømmelse. Opgaverne 1-6 indeholder 6 spørgsmål, mens opgaverne 7-14 indeholder 14 spørgsmål. De 6 opgaver i delen uden hjælpemidler indgår altså med 30% i den samlede bedømmelse.


Svar #10
01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Jeg siger tak til jer begge. Jeg ville ønske, at kunne for lov til at se et besvaret opgavesæt fra STX b-niveau. Men kan ikke finde nogen. Kan i hjælpe ? 


Brugbart svar (0)

Svar #11
01. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg har lige fået et 12-tal til eksamen. Kan sende dig min besvarelse i morgen.

Men gå på studienet.dk og søg: matematik B skriftlig eksamen 201x og så vælg den som er kvalitetssikret guldbesvarelse. Den er lavet af en lærer og der ligger besvarelser af MANGE eksamenssæt.

Brugbart svar (0)

Svar #12
01. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

#10

Sådanne opgavesæt er diskuteret mange gange i dette matematikforum, og flere brugere har vedlagt deres egne besvarelser fra eksamenssituationen. Det drejer sig om at tune ind på datoer, der ligger umiddelbart lige efter datoen for et givet eksamenssæt.


Svar #13
01. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Ja, tak! Jeg vil bruge en times tid på at søge nu. Du må meget gerne sende din besvarelse i morgen til mig. Tusind tak igen!! 


Brugbart svar (0)

Svar #14
01. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det koster en uges lommepenge på studienet men pengene er givet godt ud.

Brugbart svar (0)

Svar #15
01. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

Se, for eksempel, denne tråd https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1484758 der diskuterer opgavesættet STX Mat B fra 27. maj 2014.


Skriv et svar til: STX matematik B-niveau Hjælp !

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.