Debat

Avisen som medie i dag?

07. juni 2015 af AnnaDD (Slettet)

Hvordan kan det være at avisernes salgstal er faldet de sidste år? Ønsker folk hellere Ekstrabladet med overskrifter og en kort forklaring eller Facebook, hvor artikler også kan findes? Hvilken udvikling sker der i vores samfund i dag mht. til medier? 

Håber, I kan hjælpe :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2015 af LarveD (Slettet)

Det store problem er vel nyhederne ikke længere kommer i avisen. Eller aviserne er for langsomme til at reagere på nyhederne. Plus det er svært for aviserne at tjene penge på artikler på nettet.


Brugbart svar (2)

Svar #2
07. juni 2015 af alexandersvanholm

Jeg tror mere, at du skal prioritere den enkelte borgers brug af digitale medier frem for de opstillede punkter i #1. Avisernes salgstal falder primært på grund af den stigende digitalisering i vort samfund. Og igen kommenterer jeg på #1 - Nyhederne kommer altid i avisen. De adskillige redaktioner reagerer ikke langsomt på nyhederne. De kan derimod ikke trykke en avis på et par sekunder. Når du finder en artikel digitalt, så finder du samme artikel i den pågældende avis næste morgen. Og det er ikke svært for redaktionerne at tjene penge på deres artikler via internettet. Tværtimod. Det er reelt set den nemmeste måde at tjene penge på, da de fleste danske læsere er i besiddelse af f.eks. Facebook, hvor artikler spreder sig viralt eller på de pågældende avisredaktioners hjemmesider. Salgstallet af fysiske eksemplarer falder drastisk, da det enkelte individ bliver mere digitaliseret.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2015 af LarveD (Slettet)

Jeg mente netop, at aviser ikke kan printes på sekunder, som nettet kan gøre det. Det er svært at tjene penge på nettet for aviserne. Enten skal de lægge reklamer på deres sider eller lægge en betalingsmur ind. Facebook  (som eksempel) er faktisk i et stort problem i og med de ikke kan få deres brugere til at betale nok. Ligesådan tjener aviserne ikke penge på at lade artikel gå viralt på nettet, da der ikke er nogen, der betaler til redaktionen.  

Pointen til sidst med digitaliseringen er netop det jeg pointere, bare i en meget kort og måske upræcis form.


Skriv et svar til: Avisen som medie i dag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.