Generelt

Karaktergennemsnit i faget matematik - Årskaraker el. eksamenskarakter?

17. juni 2015 af mette1234523 (Slettet)

Hej venner!

Jeg er ved at blive gal af at sidde og prøve på at finde ud af hvordan jeg regner mit gennemsnit i faget matematik.

Mit spørgsmål lyder simpelthen:

Jeg har fået 4 i mundtlig matematik til årskarakter, og 7 i skriftlig matematik til årskarakter. Dog scorede jeg et 10-tal til den skriftlige årsprøve.

Hvad er gennemsnitskarakteren i matematik? Har 10-tallet til årsprøven hævet den skrifltige karakter, sådan at der nu står 10? Eller er det simpelhen spild af en højere karakter end den jeg fik som årskarakter?

Venlig hilsen

Den (lige nu) ret forvirrede ;)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2015 af Yofo (Slettet)

En årsprøve vil da ikke have indflydelse på din karakter? Det er kun hvis der er tale om en eksamen, at det vil have en betydning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2015 af Therk

Dit gennemsnit er udregnet med dine afsluttende karakterer. Dvs. gennemsnittet af: Din mundtlige standpunktskarakter, skriftlige standpunktskarakter, din evt. mundtlige eksamenskarakter og din evt. skriftlige eksamenskarakter.


Svar #3
17. juni 2015 af mette1234523 (Slettet)

#1 Hov ja, det er eksamenskarakteren*   - og jeg har faget på B-niveau, altså er det de afsluttende karakter det vedrører :) 

#2 Vil det sige at jeg skal lægge dem sammen: skr. + eks. skr. + mdt = 7 + 10 + 4 = 21  -og herefter dividere med 3 :  21/3 = 7   - hvilket betyder at mit gennemsnit ligger på 7 i faget? Er det sådan man gør?:)


Svar #4
17. juni 2015 af mette1234523 (Slettet)

k


Svar #5
17. juni 2015 af mette1234523 (Slettet)

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken karakter matematik vil bidrage med til mit endelige karaktergennemsnit, baseret på de to års- og ene eksmanskarakter?


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. juni 2015 af Therk

#3: Yes, det er korrekt.

#5: I det endelige karaktergennemsnit vil matematik bidrage med 3 karakterer og deres vægt vil være 1,5, da du har taget faget på B-niveau.


Skriv et svar til: Karaktergennemsnit i faget matematik - Årskaraker el. eksamenskarakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.