Studievalg og videregående studie

Baggrund for kvote 2 som tandplejer

08. september 2016 af Lottekyhn
Er der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget.

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. september 2016 af Pettson

Læg mærke til, at der i Uddannelsesguiden om optagelse i kvote 2 står:
"Undersøg de nærmere udvælgelseskriterier hos det enkelte uddannelsessted."

(https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/tandplejer)

Svar #2
09. september 2016 af Lottekyhn

Det har jeg læst. Har også snakket med en studievejleder på Panum, der blot siger at jeg er kvalificeret, da jeg har en Hhx, dog kun med snit 7,4 gammel skala, og jeg nu er igang med at læse til laboratorie tandtekniker. Men er i tvivl om det er nok, eller om jeg bør supplere med mere. Det er jo en eftertragtet uddannelse??

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. september 2016 af MaibritG

Jeg tænker at det også handler om motivation - og beskrive den. Hvorfor vil du gerne ind på uddannelsen, hvad kan du bidrage med og hvordan kan du gøre det (fx tidligere erfaring hos en tandlæge, relevante uddannelsesforløb etc.). På den måde argumenterer du også for, hvorfor skolen skal vælge lige netop DIG frem for en anden.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
09. september 2016 af Lottekyhn

Tak for svar. Dette er noget jeg har sparet op til i flere år for at kunne gøre, så motivationen er KÆMPE?? Overvejer at læse fysik som enkeltfag på c-niveau. Bliver Dog lidt hårdt ved siden af mit studie, da jeg også har små børn. Men gør det gerne hvis jeg Vidste at det var en fordel.

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. januar 2018 af Victorhansen12 (Slettet)

Hej Lotte hvad fandt du ud af ? :) 

Sidder i samme situation som dig. Er lige blevet færdig med gymnaiset med gennemsnittet 6,3 (Uden bonus) og vil helt vildt gerne ind på tandplejer-studiet. Har derfor overvejet at søge ind på fysioteperaut-uddannelsen og søge kvote 2 næste år. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. januar 2018 af Victorhansen12 (Slettet)

Jeg har dog fagene Mat A, Biologi A, og idræt B, så vil derfor også mene jeg er kvalificeret. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. februar 2023 af HejLilNa

Hej viktorhansen, endte du med at komme ind?


Skriv et svar til: Baggrund for kvote 2 som tandplejer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.