Generelt

Karakterer?

10. november 2016 af Lunaersød123 (Slettet)

Hej alle :)

Jeg har et ret simpelt spørgsmål at stille, dog er det for mit vedkommende snarere et spørgsmål om jeg har en fremtid (wow, make sense..).

Jeg går i ottende klasse, har fået taget en masse prøver, og har ikke ligefrem fået de mest ønskede karakterer. Eftersom at jeg gerne vil være læge, ja nærmest brænder for det, vil jeg høre om, at det er muligt på trods af mine ikke særlige høje karakterer? Jeg ligger ca på gennemsnittet, ergo 7. Bliver mine karakterer taget i betragtning, når jeg nu kun går i ottende? Hvor vigtige er mine karakterer?

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2016 af FransiscoMertens

8. klasse's karakter er bare en prøve. Tag en dyb indånding.

Det er først i niende klasse, det hele tæller, da du skal søge ind på en ungdomsuddannelse. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. november 2016 af FransiscoMertens

Et gennemsnit på syv er absolout ikke dårligt.
Desuden skal du bare have et snit over fire for at komme ind på en ungdomsuddannelse, hvis ikke det er SOSU, EUC/EUX eller 10. klasse du tager


Svar #3
10. november 2016 af Lunaersød123 (Slettet)

Tusinde tak for svar.

Har ellers hørt, at man virkelig kigger på karaktererne fra ottende klasse, og det har bare kørt uophørligt rundt i hovedet på mig lige siden da.                                                                                                                   Men vil prøve at tage det lidt mere med ro,


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. november 2016 af Studentos

Det er ikke helt rigtigt, det du i #2 benævner, da der findes undtagelser jævnfør UVM

Desuden gælder adgangskravene ikke før optagelsen til 2019 jævnfør UG


Skriv et svar til: Karakterer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.