Studievalg og videregående studie

Skift af studie med dumpet eksamen

20. april 2017 af Johndrengen (Slettet)

Hej :)
Jeg er lige nu igang med 2. semester på min bachelor og sidder her med et spørgsmål som jeg håber nogen kunne svare mig på. 

Sagen er den, at jeg til sommer dropper ud af mit igangværende studie, for at starte på et andet, i en anden by. Jeg er også i den uheldige situation at jeg dumpede en af mine eksamener fra 1. semester. 

Mit spørgsmål går på om det er muligt at søge ind på en ny bachelor der indeholder samme fag som det jeg dumpede uden videre, eller om bliver jeg nødt til at bestå den pågældende reeksamen først - og i så fald, hvad er mulighederne hvis denne reeksamen forekommer efter ansøgningsfrist?

Håber der er nogen der ved lidt mere end jeg, og kan svare på mit spørgsmål :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. april 2017 af guzbak

Så vidt jeg ved, starter du forfra, når du søger. Eksempelvis kender jeg en som manglede et fag til at få sin bachelor men startede på mit studie inden hun nåede at aslutte uddannelsen fordi reeksamen lå efter fristen om at takke ja til optagelse. Jeg kender også en anden som havde reeksamen på 1. semester i medicin men startede medicin i en anden by uden problemer. Så du kan frit søge og starte fra 0.

Dog ville det være fornuftigt at bestå eksamen, hvis du tror du kan dette, for så kan du søge om merit og havde lidt fri mens de andre på dit nye studie tager faget :-)
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Skift af studie med dumpet eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.