Matematik

Hjælp! Dumpet matematik

08. maj 2018 af bibishah - Niveau: B-niveau

Hej! Jeg slutter 2.g lige om lidt og jeg ved at jeg ender med 00 både skriftligt og mundligt, da min lærer kun tager det ud fra vores prøver, og ikke alle de afleveringer jeg laver. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme ind på uddannelse som har et adgangskrav på at man skal have bestået matematik?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj 2018 af ringstedLC

Først og fremmest, - der er også en censor og du er altså endnu ikke dumpet. Dernæst; det lyder som om, at du bebrejder din lærer for at du ikke består selvom du har lavet dine afleveringer. Og det er en fejl. Karakteren er ikke en belønning for flid, men et udtryk for dit niveau til eksamen. Og tænk så over ordet adgangskrav.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2018 af guuoo2

Du kan først se dine eksamener 16 og 23 maj, men det er usansynligligt at du hverken skal op mundtligt eller skriftligt. Hvis du skal til en eksamen, så består du matematik hvis du får mindst 7. Hvis du skal op i begge, så består du hvis du får 4,4 eller 02,7 eller 00,10 eller -3,12. Hvis ikke, så kan du opfylde kravet ved at bestå et mat-A suppleringskursus.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. maj 2018 af guzbak

Man kan også bestå hvis du får 00 til fx standpunkts og 4 til eksamen.

Hvis uheldet er ude, og du dumper faget, kan du supplere faget op senere som enkeltfag og på den måde komme ind på dit ønskede studie.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hjælp! Dumpet matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.