Studievalg og videregående studie

Kvote 2

16. juni 2021 af Krillemy

Hej

Hvad betyder ens karaktergennemsnittet  for kvote 2 optagelse? Man kan ikke se, hvad folk optaget i kvote 2 har i gennemsnit, for foreksempel sygeplejeske eller radiograf. Mit gennemsnit er noget under adgangskoevitienten, så kan jeg overhovedet komme i betragning? Gennemsnit er 3 - adgang for kvote 1 standby 5,6.

Vil det være muligt at søge ind som sygeplejerske og så skifte - der er jo mange fælles fag

Tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2021 af Moderatoren

Det kommer helt an på hvilke kvote 2-kriterer som uddannelsen vægter. Hvilken uddannelse er det? 


Svar #2
16. juni 2021 af Krillemy

Jeg har undersøgt flere f.eks. Natur- Kultur-formidler, som ikke rigtigt kan svare på det. Aktuelt er det så Radiografuddannelsen i KBH. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2021 af Moderatoren

https://www.kp.dk/uddannelser/radiograf/ og så under "adgangskrav".


Svar #4
16. juni 2021 af Krillemy

Hej Jeppe. ja, der har jeg læst, men an får altså kun den information at "de ikke kun kikker på karakter". Derfor ved jeg ikke om de helt fravælger dem med fx 3 i gennemsnit? Det ville bare være fint at vide hvilket gennemsnit den laveste person hevde


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. juni 2021 af Moderatoren

Det tror jeg bestemt ikke. Hvis du fx har fået 12 i fysik og matematik, så trækker det jo meget op. Dit -03 i billedkunst er lidt ligegyldigt så. 

Og hvis du har haft relevant erhversarbejde og/eller din motiverede ansøgning er rigtig god, så vil de nok ikke fravælge dig pga. dit gennemsnit.

Men hvis du er bange for dit gennemsnit, så har du næsten et helt år til at blive god på de andre vurderingskriterier.


Svar #6
16. juni 2021 af Krillemy

Tak - :)


Skriv et svar til: Kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.