Kemi

Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?

21. august 2023 af niko075d - Niveau: B-niveau

Hej.

Jeg er lidt forvirret, i sommer, før sommerferien, var jeg oppe i kemi, til eksamen.

Det var på B-niveau.

Men, er lidt forvirret over, hvorfor min eksamenskarakter står til at tælle, 1,5%,  i forhold til min fysik afsluttende karakter. som kun tæller 0,75%, jeg var ikke op i fysik, men de er jo begge B-niveau.

Så er det bare fordi, en eksamenskarakter tæller mere end en afsluttende karakter?

jeg går på STX med stdieretningen. Mat A, fysik og kemi:B


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. august 2023 af Iota

Hvordan kommer du frem til, at din årskarakter i fysik er 0.75? Det er mindre end et C-fag. En eksamenskarakter og en afsluttende årskarakter tæller for det samme. Derfor vægter både din fysikkarakter og eksamenskarakter i kemi for det samme.


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. august 2023 af MentorMath

#0

Hej - Jeg blev student sidste sommer, og jeg havde også kemi på B-niveau, hvilket jeg skulle til eksamen i. Min eksamenskarakter fra kemi, vægtede også højere end de B-niveaufag jeg ikke var til eksamen i. Jeg spurgte en uddannelsesvejleder om det samme, og fik fortalt (hun virkede dog ikke helt overbevisende) at det skyldes, at en eksamenskarakter tæller for mere end en årskarakter.. Men ja, jeg stod med præcis det samme. Ret forvirrende..


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. august 2023 af SådanDa

Det er formentlig fordi at du både får en mundltig og en skriftlig afsluttende karakter i Fysik B.  Det skal samlet vægte 1,5 så de to karakterer vægter hver især 0,75.

Derimod er der formentlig kun én eksamensform i Kemi B, den skal stadig som B-niveau vægte 1,5, men der er her kun én karakter, så den vægter 1,5.


Skriv et svar til: Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.