Andre fag

Forsikringsprodukt til unge

04. maj 2011 af gittemarie (Slettet)


Hej
I forbindelse med vores studie er vi igang med at undersøge forsikringsmarkedet til unge. I den forbindelse mangler vi unge mellem 18 og 29 år til at svare på vores spørgeskema.

Det tager ca. 2-3 min. at udfylde og vi håber meget på din hjælp.

http://www.smartsurvey.dk/main/skema/forsikringertilunge/

Venlig Hilsen
Gitte og Marie

OBS: når udfyldelsen er sendt kommer der en fejlmeddelse, den skal du bare set bort fra, vi modtager svaret alligevel:)


Brugbart svar (2)

Svar #1
06. maj 2011 af emul0c

Det er en lidt sjov aldersfordeling I har; 18-21 (4 årgange), 22-26 (5 årgange) og 27-29 (3 årgange). I burde nok, for statistikkens skyld, have lavet intervallerne lige store :-)


Brugbart svar (2)

Svar #2
06. maj 2011 af Zalam (Slettet)

 Undskylder på forhånd min hårde kritik, men det spørgeskema er det PIV RINGE.

Lad mig give et par eksempler:

Der står godt nok "forsikringer til unge", men ingen steder definerer i, hvad unge er så respondenten ved, hvem I henvender jer til..

Dernæst er jeres svarmuligheder generelt ikke udtømmende, hvilket er MEGET skidt også når I skal analysere det senere. F.eks. hvad hvis jeg ikke passer på en af følgende 4? 

Beskæftigelse
Ungdomsuddannelse
Videregående uddannelse
I arbejde
Udenfor arbejdsmarkedet

Jeg kunne f.eks. være bistandsklient, eller BÅDE på en videregående uddannelse OG arbejdsmarkedet?

I øvrigt er jeres spørgsmål ikke engang spørgsmål, men I skriver 1 ord?? Skal jeg gætte mig til hvad I mener udfra det ord??

Derudover er det usandsynligt svært at se, hvad I kan bruge de data til da der ikke bliver spurgt om f.eks. mine holdninger til forsikringsmarkedet, eller mine nuværende forsikringer.. 

I mener simpelthen I kan analysere forsikringsmarkedet ved at vide, hvad min alder er, køn beskæftigelse og partner status. 
WOW - det er sku imponerende! 





 


Svar #3
08. maj 2011 af gittemarie (Slettet)

 Hej Zalam 

Jeg giver dig ret i din kritik! 

Vi har tænkt med aldersgruppen at den var diffineret til unge mellem 18 og 29 som vi skriver øverst oppe, men det er rigtig som du siger vi burde have skrevet noget mere om vores målgruppe.

Dit eksempel med svarmulighederne ikke er udtømmende, er faktisk et dårlig eksempel, hvis du er bisstandsklient er du uden for arbejdsmarkedet, hvis du både arbejder og i uddannelse skal du krydse af ved dit hovederhverv. Det syntes jeg giver sig selv.

Jeg ved ikke lige hvor du mener vi kun skriver et ord?

Det vi ville bruge skemaet til, har vi nok ikke beskrevet rigtigt i vores tekst til skemaet,

 Vi skriver godt nok vi vil undersøge forsikringsmarkedet til unge ud fra dette skema, men det er ikke det vi har tænkt, så det må være en dårlig beskrivelse fra vores side. 

Vi ville gerne at skemaet viste hvilke behov og dækninger unge vil have, så vi kunne udvilke produktet ud fra hvad målgruppen vil have. 

Og så har vi forsøgt at kigge på hvordan markedsføringen af dette produkt skulle forløbe, men det er så gået helt i vasken!

Men mange tak for din kritik!!

Hilsen Gitte Marie


Brugbart svar (2)

Svar #4
08. maj 2011 af Zalam (Slettet)

 Jamen du må meget gerne forklare mig, hvad jeg så skal svare, hvis jeg mener jeg både er på en videregående uddannelse OG på arbejdsmarkedet?

Som jeg også nævner er jeg spørgsmål ikke spørgsmål  i flere tilfælde, men enkeltstående ord. F.eks. beskæftigelse ville være MEGET meget sigende, hvad I skrev "hvad er din primære beskæftigelse"? 

En tilføljelse af en kategori "andet" ville også medføre folk i tvivl kunne give et passende svar, i stedet for at svare noget, som muligvis slet ikke passer.

Eller spørgsmålet om "hvad der er vigtigt når jeg  vælger forsikring", hvad hvis der er andet jeg synes er vigtigt end jeres 5 nævnte punkter?

Hvad hvis jeg ikke ved om jeg har en holdning til TopDanmark? Det kan jeg heller ikke svare..

Hvad hvis der ikke er en dækkende svarmulighed til hvad der kunne få mig til at købe en forsikring til unge? 

= ikke udtømmende svarmuligheder. 

Det eneste I opnår ved manglende svarmuligheder og udtømmelighed er at jeres resultater vil mangle validitet. 

Det er mig også særdeles uforståeligt I bruger SÅ mange tekstbokse da det besværliggør jeres analyse meget. I spørgsmålet om "hvorfor man har skiftet forsikring" ville jeg lave 4-5 kategorier frem for at lade folk skrive helt frit. 

- Jeg går udfra I vil lave en kvantitativ analyse. Brug af en million tekstbokse gør det meget mere besværligt. 
 


Skriv et svar til: Forsikringsprodukt til unge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.