Afsætning

Segmentering

26. november 2009 af Waliseren (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg har brug for hjælp til at segmentere markedet for eventyr. Jeg er ikke helt god til at finde ud af segmenteringskriterierne på konsumentmarkedet, så hvis der er en flink sjæl, som har lyst til at hjælpe, ville jeg sætte stor pris på det.

Mvh.

Waliseren.


Brugbart svar (2)

Svar #1
26. november 2009 af emul0c

 Er du bekendt med minerva modellen eller gallups kompas-model? Disse er ganske gode til at segmentere :-)


Svar #2
26. november 2009 af Waliseren (Slettet)

Jeg ved godt hvad Minerva modellen er.

Men skal jeg ikke først have mine segmenteringskriterier på plads først?


Brugbart svar (2)

Svar #3
26. november 2009 af emul0c

 Jo du bliver nødt til at definere slutbrugermarkedet først. Kultur, sociale grupper og individuelle. Hvilken kultur tager mest på eventyr? Hvilken social gruppe inden for den kultur og hvem i disse sociale grupper - så har du defineret markedet. Derfra kan du så begynde at segmentere..


Svar #4
26. november 2009 af Waliseren (Slettet)

Gider du hjælpe? Har du msn? Det er lidt lettere så.


Brugbart svar (2)

Svar #5
26. november 2009 af emul0c

 Desværre :/


Brugbart svar (2)

Svar #6
26. november 2009 af emul0c

 Men du kan jo poste herinde hvad du finder frem til - så skal jeg da læse det og give feedback.


Skriv et svar til: Segmentering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.