Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Kapacitetsstyring eksamen

19. juni 2010 af hejhej6 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg sidder og repeterer til VØ eksamen, og er nu i gang med kapacitetsstyring hvor der er opstået lidt tvivl, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at svare på :-)

- Hvad er det forskelen er på kapacitetsstyring med brug af handlingsparametre og uden brug af handlingsparametre?

- Hvordan kan man forklare begrebet afsætningsmæssige sammenhænge?

Jeg håber i kan hjælpe en fortvivlet elev! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2022 af JegFår02

Hej

En virksomhed kan påvirke afsætningen af sine produkter ved at anvende forskellige handlingsparametre. Handlingsparametrene opdeles normalt i de 4 P'er, nemlig Product, Price, Place og Promotion.

I handlingsparameterene finder du:

Product 

- Kerneprodukt
- Emballage, navn, mærke og design
- Service
- Sortiment

Place

- Beliggenhed
- Distributionssystem

Price

- Pris

Promotion

- Reklame
- Personligt salgsarbejde
- Sales Promotion
- Public Relations (PR)

Hvis der er tale om en servicevirksomhed opdeles handlingsparametrene dog i de 7 P'er, nemlig Product, Price, Place, Promotion, People, Physical Evidence og Process.

Er det dog en handelsvirksomhed, skal du bare benytte dig af de 4 p'er som jeg har beskrevet


Skriv et svar til: Kapacitetsstyring eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.