Afsætning

værdikæde

29. oktober 2010 af sissasine (Slettet) - Niveau: B-niveau

 Hej derinde 

Kan en virksomhed der har flere forskellige forretningsområder have flere værdikæder???


Brugbart svar (2)

Svar #1
04. november 2010 af Guspastallas (Slettet)

Hej!

Umiddelbart ja, det kan en virksomhed godt.

F.eks. hele Carlsberg koncernen har en værdikæde. I den værdikæde indgår alle de forskellige forretningsområder som f.eks. Fanta, Sprite, Coca-Cola og mange andre drikkevarer, som hver især kan have deres værdikæder.

Men det kommer an på hvordan det hele er strikket sammen og hvordan du ser det. Du kan lave en værdikæde på flere måder, alt efter hvilken type af værdikæde som du arbejder ud fra (Porter er nok den mest kendte, men der er mange andre modeller som varierer).

Jeg har før udarbejdet værdikæder på produktniveau, hvor du skabet et overblik over det enkelte produkts værdikæde.

Ved ikke om du kan bruge svaret til noget, men det hele handler om hvordan du ser på virksomheden.

MVH

Rasmus

For mere inspiration om marketing, branding og kommunikation besøg: Grønbech's Marketingblog


Skriv et svar til: værdikæde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.