Afsætning
Gennemføring af segmentering
Hej Alle
Håber på at der er en flink sjæl som vil hjælpe mig med en enkelt opgave.
Spørgsmålet i opgaven lyder således:
Gennemfør en segmentering og valg af målgrupper og giv forslag til målgruppe strategien for de valgte målgrupper til til el-kontakt/fatningsprodukterne.
Casen omhandler Lauritz Knudsen, som er på B2B markedet.
Hvordan griber man sådan en model an ? Hvilke modeller og fremgangsmåde ??
mvh
den forvirrede.......
Svar #1
18. november 2010 af Guspastallas (Slettet)
Hej!
S-M-P modellen går faserne: Segmentering, Målgruppevalg og Positionering igennem fra start til slut, så den kan du følge slavisk :-)
Skriv, hvis du får brug for yderligere hjælp.
Mvh Rasmus
Se mere om marketing, branding og kommunikation på Grønbech's Marketingblog
Svar #2
18. november 2010 af Nixon88 (Slettet)
Hej Rasmus
Tak for hurtig respons.
Kan du give mig et konkret eksempel på hvor man bruger denne model ?
mvh NIXON
Svar #3
18. november 2010 af Nixon88 (Slettet)
og eksemplet skal være en virksomhed der befinder sig på B2B.
Jeg overvejede nemlig at bruge den model, men synes det var svært at få noget sat ind i den ???
Svar #4
18. november 2010 af Guspastallas (Slettet)
Hej.
Nej, jeg har desværre ikke et eksempel... Har kun modellen i min teoribog (International Markedsføring fra Trojka). Har brugt modellen mange gange, men de opgaver er 10 år gamle og er smidt væk for længst.
Mvh
Rasmus
Se mere om marketing, branding og kommunikation på Grønbech's Marketingblog
Svar #5
18. november 2010 af Nixon88 (Slettet)
Okay, det er bare iorden. Har også fået udleveret den bog fra trojka.
Jeg læser lige på den model. Du skal have tak for hjælpen
mvh Nixon
Skriv et svar til: Gennemføring af segmentering
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.