Afsætning

Det en kommunikationsplan skal indeholde

15. december 2010 af Schii (Slettet)

Hej :)

Jeg er igang med at udarbejde en kortfattet kommunikationsplan. Men jeg mangler inspiration til hvad den kan indeholde :) Jeg indsætter min nuværende plan, så kan det være at der komme lidt gode ideer :)

Jeg vil også høre om, der er nogle overordnede kommunikations strategier? :) Ligesom der findes generiske strategier (konkurrence strategier) - bare en tanke ;)

Her er den kortfattede plan:

Mission: Greenskin gør det nemt og naturligt, at passe på sig selv og miljøet ved at tilbyde produkter med omtanke.

Vision: Greenskin vil opfattes som eksperten, som den mest kompetente virksomhed indenfor økologisk hudpleje.

Værdier: Greenskin bygger på følgende værdier:
• Greenskin bygger forretning på tillid
• Greenskin vil være et pålideligt og sikkert valg
• Greenskin sætter fokus på miljøet og personlig pleje uden grund til betænkeligheder
• Greenskin gør det muligt, at kaste sig ud i økologi

Markeds mål:
• Øge omsætningen 5 – 10 %
• Øge salget på net-butikken 5 – 10 %
• Øge antal besøgende på hjemmesiden med 15 %

Kommunikationsmål:
• Højere kendskabsgrad
• Bevare kendskabsniveau
• Skabe opmærksomhed

Kommunikationsindsats:
Greenskin.dk skal have et nyt web-design som er mere overskueligt. . En hjemmeside med alt for lidt fokus på det overskuelige risikerer, at folk direkte flygter fra siden. Greenskin har kun få se-kunder til, at overbevise brugeren om at blive på siden.
Det nye web-design skal give forbrugeren lyst til, at klikke rundt på siden og øge antallet af besø-gende. Samtidig skal hjemmesiden appellere endnu mere til Greenskins målgruppe.
Samtidig skal der arbejdes på et nyt logo, som er mere naturligt og giver en bedre fremtræden af virksomhedens navn.

Tidshorisont:
 

målgruppen er nævnt tidl. i opgaven :)


Skriv et svar til: Det en kommunikationsplan skal indeholde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.