Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 19441 til 19460 af 106471
-
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej :) Er der ikke nogen der har en titel på opgave A fra STX engelsk B -niveau 2008. Jeg ved opgave B var The dress, men hvad med opgave A :) VH. Ditte -
hjælp til dansk
Forumindlæghvad er alamo? tak -
Arealloven
ForumindlægVi står her og skal lave nogle beviser for K2:arealloven -Find bevis for, at arealloven gælder i en jævn cirkelbevægelse samt for et legemes bevægelse langs en ret linje m med konstant hastighed, hvor arealet måles fra et givet fast punkt T uden for linjen. når vi søger under arealloven, ko... -
hjælp til sprogbilleder
ForumindlægNogen flinke mennesker, som vil hjælpe med at finde billedsprog i det her digt? Livet af Chris Troels Pedersen Alt liv skal falme Til sang af tidens salme Selv den smukkeste lilje Bukkede sig for tidens vilje Moder natur giver og ta'r Fra og til alle hun har, Ej god, Ej ond, ... -
Æstetisk naturalisme
ForumindlægHey der ude, er der nogle der kan hjælpe mig, med hvad Æstetisk naturalisme er. Bare helt præcist :) -
Eletroforese med fisk( søger hjælp )
ForumindlægDavs\n\nHvis der nogen der har lavet en rapport over fiskeprotien så vil jeg meget gerne høre om det.\n\nVi skal gøre rede for slægtskaberne hos forskellige fisk udefra vores protien forsøg. \n -
Vektorer i planen
ForumindlægHej... nu kan jeg ikke mere.. kommer med nogle flere... har virkelig brug for at fatte det,... trin for trin..\nher er et par problem opg:\n\nopg 357\n\nbestem skræringspunktet mellem linierne l og m når de har følgende ligninger:\n\nl: 3x+7y=10\nm:-2x+5y=12\n\n -
Puffer
ForumindlægJeg er ved at lave en aflevering om pH-værdi..Hvordan er det helt præcist at jeg kan se hvornår jeg skal bruge pufferligningen? -
Oversættelse af én sætning, jeg ik ka finde ud af
Forumindlæghvordan siger man "Han indser, at han har noget at tage sig til ud over at være sammen med Hanna".. Kan ikke helt finde ud af det der "ud over".. Men har fået til "Er sieht ein, dass er ...? " Det er til min stil, så det skal ikke oversættes direkte, men synes at sæt... -
Citrat Syntetase
ForumindlægEr der en der gider forklare mig lidt om *Citrat Syntetase*.. Hvis det er muligt, letforståeligt.. =) -
E1.183
ForumindlægForklar, hvorfor ligningen x^3 - 3x + b = 0 højest kan have en løsning i intervallet [-1;1] uanset værdien af tallet b.synes den er mærkelig i det hele taget, nogen der kan hjælpe? -
Vektor -Linjensligning
ForumindlægEr det rigtig forstået, at linjensligning ab+by+c=0, hvor b IKKE er 0. Her normalvektoren så n=(a,b)?? -og kan man finde retningsvektoren uden normalvektoren?? -
HÆÆÆLP LINEÆR FUNKTION
ForumindlægHvad er faldet i antallet af solgte billetter hvis prisen stiger med 5kr? Nogen søde sjæle der kan hjælpe mig lidt på vej:) Det haster -
Tygning af mad
ForumindlægHvorfor er det vigtigt at tygge maden grundigt? -
holdbar titel af socialdemokratiet ?
Forumindlæger det holdbart at påstå at Socialdemokratiet er barnet af industrialiseringen ?Det jeg mener er at Socialismen, så vidt jeg ved opstod efter arbejdsklassen viste nogle tydelige mangler i samfundet, og arbejerklassen kom rigtigt til udtryk under industrialiseringen.Det samme gælder for danmark, a... -
Michael Strunge ?
ForumindlægHej Alle ..Er der nogen der har fortolket Michael Strunges digt , Blitz ?Jeg har fået opgaven for og kan simpelthen ikke komme igang, kunne godt bruge lidt inspriration hvis der er nogen der kender til digtet ? -
hjælp til en enkel sætning
ForumindlægHej Jeg skal oversætte denne sætning: Hun prøver ikke at lave en bedre stemning men begynder i stedet at snakke om hvor gammel hun er, hvilket får hende til at fremstå som en der har ondt af sig selv. Mit bud er: She does not try to make a better sentiment but starts talk about how old she is whi... -
illustration af den eksportorienterede & såvel den importsubstituerende industrialiseringsstrategi..
ForumindlægHejsa..Ja, jeg søger virkelig et godt råd, link, notat om ovenstående..Er helt på bar bund om hvordan jeg skal lave denne illustration..På forhånd mange TAK//Sarah -
Funktion
ForumindlægHej Jeg skal lave den her opgave: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. a) Indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Er den så simpel, som bare at skri... -
Musik - Moulin Rouge
ForumindlægHej allesammen. Vi har set Moulin rouge i musik, og vi skal lave en rapport om den.Det værste er bare at jeg ikke har forstået handlingen, og vi skal fortælle om handlingen i rapporten + sangene der indgår i filmen.nogen der kan hjælpe mig ?pls :/ !
