Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 19541 til 19560 af 106471
-
Arbejderbevægelsen
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen og jeg skal op i arbejderbevægelsen Mit spørgsmal er? Hvorfor fandt arbejderne sig ofte i usle arbejdsforhold på fabrikkerne og hvilke indfyldelse har arbejderbevægelsen haft for os idag? Håber i vil hjælpe mig :)) -
Huskeregler til Fysik
ForumindlægIdealgasligningen "Politi vinder når røver taber" - pV=nRT Elektromagnetisme http://www.emu.dk/elever7-10/fag/fys/emner/fysikemner/elektromagnetisme/regler/index.html Idealgasligningen "Ni røde tuborg = poste vand" - nRT=pV Har du nogle gode huskeregler? Tilføj dem herunder. -
Fødselsdagskort
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal sende et postkort til England. Men forsiden står på dansk og jeg vil gerne have det oversat til engelsk, så de i det mindste ved, hvad der står :D Bare for at være på den sikreste side vil jeg gerne spørge jer hvordan det skal oversættes. En fødsler som dig... skal hav... -
hjææælp!!!
Forumindlægreducere følgende udtryk: ac = (a-3ac)/(2b) gerne med udregning tak.. jeg er helt lost! -
Omkreds
ForumindlægOkay, det er måske et rimelignemt spørgsmål. Men jeg har glemt hvordan man udregner omkredsen af en cirkel.Så, er der nogen her, der kan huske hvordan man gør? -
Antal stikord til FSA i Samfundsfag
ForumindlægHej studieportalen.. Jeg skal op i samfundsfag, i Folkeskolens Afgangsprøver på mandag, men min lærer siger, at man kun må medbringe 1 side noter til besvarelse af sin problemstilling. Derudover, må man selvfølgelig have de noter, man har lavet i forberedelsestiden.. Jeg har lige læst bekendtgø... -
Integralregning
ForumindlægMellem 2 elmaster er der 80 m. De udspændte el-ledninger hænger som en parabel, hvor toppunktet er 2 m under det punkt hvor de er spændt på elmasten. 1) Find en foreskrift for den parabel som beskriver el-ledningernes parabel. Jeg har skrevet formlen: pi*(bestemt integraf af 2^2,x,0,80)dx o... -
Galilei!
ForumindlægHEJ, jeg forstår ikke helt hvordan Galilei foretog hans ekseriment på "rampen"- er der nogen der kan forklare hvordan han kom frem til hans to love og at i vakum falder tunge og lette ting lige hurtigt?? -
hvorfor er DNA en syre?
Forumindlægskriv ikke, fordi det hedder DeoxiriboNukleinSyre :D Men hvilke grupper i DNA-molekylet gær at DNA er en syre? håber nogen kan svare , mvh mikkel -
En lille opgave :)
ForumindlægI en trekant ABC med arealet 30 er vinkel A = 39grader og |AC|=12. Beregn |AB| og |BC| Beregn vinkel B og vinkel C Hvordan løses denne opgave :s -
1 lille opgave
Forumindlægløs ligning (x-1)(x^2-4)=0 vis hvordan man gør? Tak på hånden :) -
Geometri
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med følgende opgave? Det er geometriopgaven (opg 11) her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-8_UDEN.pdf Har siddet og kigget på den i lang tid, men kan overhovedet ikke komme på noget.. -
Ligevægte
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på, har forskellige reaktioner forskellige ligevægtskonstanter? Eller er det altid den samme? Ved samme temperatur altså. -
Savner hjælp til 9 korte tysk sætninger. :)
ForumindlægHej :) Jeg søger hjælp til 9 korte tysk sætninger på 9. klasse niveau. Håber, at der nogen derude, der gider at hjælpe mig med det? :) Hvis du/I vil, kan jeg bare sende det via beskedfunktionen. :) MVH DenAnonyme :) -
HASTER
ForumindlægJeg er igang med at skrive om EPO, og jeg ved det er et peptidhormon. Men hvad er et peptidhormon? MVH Bjørnesvend. -
Mundtlig eksamen engelsk - please hjælp!
ForumindlægHej alle.. Har brug for hjælp - nogen der kan forklare kort hvad "Starved of love" af Fay Weldon handler om? - Har svært ved at lave et resume af artiklen..! KH -
OSMOSE FORSØG
ForumindlægKan salt trænge igennem kartoflens cellemembran, hvis ja/nej, hvorfor? -
en sætning.. er den korrekt?
Forumindlæghejsaa. nogen der vil rette denne sætning?? sabine og hendes veninder er gået på diskotek.. - Sabine und ihre Freundinnen sind in die Disco gegangen. -
Hjælp til rettelse i dansk stil
ForumindlægEr der en sød venlig sjæl, som måske vil rette min stil på cirka en side med grammatikken, komma m.m. Tak på forhånd -
lille oversætning .
ForumindlægVil i være søde og oversætte denne tekst til engelsk : Vi ved alle, at alt er stort i USA - selv amerikanerne. Og de bliver større og større. Men det er ikke bare amerikanerne, der har et vægtproblem. I dag har problemet bredt sig til stort set alle de vestlige lande.
