Debat

Antal stikord til FSA i Samfundsfag

17. juni 2016 af Jensen193

Hej studieportalen..

Jeg skal op i samfundsfag, i Folkeskolens Afgangsprøver på mandag, men min lærer siger, at man kun må medbringe 1 side noter til besvarelse af sin problemstilling. Derudover, må man selvfølgelig have de noter, man har lavet i forberedelsestiden..

Jeg har lige læst bekendtgørelsen, og der står der følgende:

Eksaminationen Til prøven, inklusiv karakterfastsættelse, afsættes 25 minutter til en elev, 40 minutter til grupper á to elever og 55 minutter til grupper á tre elever. Prøven afholdes efter følgende procedure:

• Eleverne præsenterer med inddragelse af deres produkt et svar på den problemstilling, de har arbejdet med i relation til det lodtrukne emne eller tema. Til denne del er det tilladt at medbringe en disposition.

• Eleverne giver herefter en besvarelse af de lærerstillede uddybende spørgsmål. Til denne del er det kun tilladt at medbringe og anvende stikord og noter, der er blevet til under den korte forberedelsestid.

• I forlængelse af elevernes præsentation og indledende besvarelse forsætter prøven som en samtale mellem elev/eleverne og lærer. Censor kan stille uddybende spørgsmål til eleven eller gruppen. Målet er, at eksaminationen giver eleverne mulighed for at formulere, hvad de ved og kan frem for at fokusere på, hvad de ikke ved og kan.

• Undervejs i samtalen påhviler det læreren, at alle elever i en gruppe får mulighed for at komme nogenlunde ligeligt til orde.

Jeg tænker bare, at  det ikke kan passe, at man ikke må have nogle noter med ind, til en folkeskole afgangsprøve? Måske er det bare mig, er der eventuelt nogle af jer, der ved, hvordan prøven foregår`?  


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2016 af Moderatoren

Til første del må du have en disposition med. 

Til anden del må du have noter med, som du har lavet under forberedelsestiden.


Skriv et svar til: Antal stikord til FSA i Samfundsfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.