Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1981 til 2000 af 154032
-
På A
ForumindlægJeg forstår ikke lige det her- nogle venlige sjæle der kan forklare? Opgave fra "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" stx A-niveau 2006: 3.012 Der ses en "trekantlignende figur". På figuren ses en 5m lang stige, der er stillet op mod et hus, der ligger 1,5 ... -
biologi spørgsmål
ForumindlægHejhåber der er nogle der kan hjælpe mig med to biologispørgsmål...- Hvordan forventer vi at dyr vil tilpasse sig i et dårligt iltmiljø?- Hvad gør man for at rette op på søer? som fx forurening, plante og dyreluvet... -
skr. 3-årigt A-niveau
ForumindlægHey...hva har i fået af resultater?mine:opg1:I=100K=0,046T½=15,06I(60)=6,32I=10 er x=50,1opg2:6x+4y+3z-12=0areal=2*kvadr(14)67,4grader(1/3, 5/2, 0)opg3:|AM|=9,85radius=7,5opg4:5000-5000e^(-0,2t)grænseværdien er 500042,54timeropg5:areal: 2 kvadr(6)Rumfang= 9*piopg6:voksende [0;pi/3[ og [2pi/3;pi]a... -
Biologi Rapport
ForumindlægHey Studieportalen Jeg har en biologi rapport for til imorn og har fået nogle spørgsmål som efter min mening er svære :) 3.Hvad bliver ført med blodet tilbage fra kroppens celler? Er det ilt eller kuldioxid? Hvad sker der ude i cellerne, siden der kommer kuldioxid og ikke ilt med blodet tilb... -
Biologi eksamen...
ForumindlægHej :) jeg skal imorgen op i mundtlig biologi. Jeg er afgangselev fra HF, så det er biologi B. Jeg har forberedt mig, men mangler at komme ind på en ting, og det er: "En vurdering af hvilken betydning kendskabet til enzymer og bioteknologi kan have for fremtidens pro... -
Hjælp til Biologi opgave !!!!
ForumindlægJeg sidder og arbejder på en Biologi opgave. Der er en opgave jeg ikke kan løse og jeg har endnu ikke fundet noget på nættet om det :-( Opgaven jeg ikke kan svare på er: Giv en beskrivelse af hvordan livet har udviklet så fra at bestå af enkeltcellede bakterier til i dag at bestå af meget kom... -
landbrug biologi
Forumindlæghej! Min veninde og jeg har i faget "biologi" fået 4 spørgsmål som skal besvares. Da vi ikke er så gode til biologi, ville det være virkelig fedt, hvis i kunne hjælpe med følgende spørgsmål. "hvordan er landbrug i troperne anderledes end i dk?" "hvad forstås ved orden... -
Skriftlig eksamen.
ForumindlægHej. Er der nogen der har lyst til at læse dette essay og give en karakter? -det kunne være til stor hjælp :) Opgaveformuleringen hed noget i stil med: Skriv et essay om sproglig åbenhed og sproglige fordomme. Hvori artiklen Danskerne er fulde af sproglige fordomme, af Lars Henriksen skulle inkl... -
Biologi- problem
ForumindlægHej.... Jeg har i 3g valgt biologi som valgfag, og trukket det op på B.. Jeg har ikke haft det siden 1g, men kan virkelig mærke forskellen.. I 1g fik jeg 02 til eksamen og det var en af grundene til at jeg trak det op på B, men jeg er lidt ked af det nu.. Jeg er så dårlig til biologi, men jeg... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Biologi...meget svært for mig:(
ForumindlægNogen der lige gider hjælpe?? please please jeg ber jer... det er hårdt man sidder fast og ikke kan kom videre med en opgave.1.Hvornår er kønnene homogametiske? og hvad vil det sige?En undersøgelse blandt knopsvaner indført i Noramerika viste , at 28% af alle hunner var "polske" (dvs. P... -
Hjælp haster - biologi eksamen
ForumindlægHejsa. :) Jeg har trukket arv på godt og ondt, og det ene af mine spørgsmål lyder sådan: Redegør for nogle væsentlige principperfor nedarvning af egenskaber. Er der nogen der har nogle idéer til hvad jeg skal gøre her ? Eller evt. ved hvilke principper jeg kan bruge ? Jeg er virkelig på bar bund ! -
MATEMATIK/BIOLOGI
ForumindlægEr der nogen der kan forklar mig hvordan man beregner sådan en opgave? Jeg vil rigtig gerne have en forklaring og ikke kun mellemregninger, så jeg kan forstå logikken bag opgaven. På forhånd tak -
Matematik/Biologi
ForumindlægNogen der ved om der er en specifik formel til beregning af sådan en opgave?? -
Biologi: Hvor meget taber man sig?
ForumindlægHej :) Følgende opgave: Ved en halv times løb forbrænder man ca. 2000 kJ afhængigt af kropsstørrelse og tempo. Hvor meget vil man tabe sig på en uge, hvis man uden at spise mere løber en halv time 3 gange om ugen? Så skal det siges, at hvor hver 30 kJ man mister, taber man 1 gram. Hvor... -
Hjælp til grundlæggende biologi
ForumindlægHar brug for hjælp til forståelse af fotosyntesen og celler osv. -
Biologi i morgen
ForumindlægHej alle I søde studieportalen-mennesker. Sidder med det værste emne, mirkobiologi - bakteriebekæmpelse. Jeg har fået udleveret nogle artikler jeg skal tage udgangspunkt i, men jeg ville høre, om I har noget andet, I synes jeg burde komme ind omkring? Fagtermer jeg burde kunne komme ind på etc... -
biologi spørgsmål..
Forumindlæghej..Har lige et spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med:Hvorfor kan henholdsvis primærproduktionsmåling og måling af sigtdybde bruges som mål vandkvaliteten?Håber nogen ka hjælpe mig..Tak på forhånd -
Spm angående kemi terminsprøve ( A-NIVEAU)!
ForumindlægHej jeg går i 2.g, og har snart terminsnprøve i kemi skriftlig A-niveau..vil der være nogle opgaver som omhandler spektroskopi til prøven, selvom jeg ikke haft noget om det? -
HJÆLP til Engelsk a-niveau
ForumindlægJeg er en pige på 19 år som virkelig har brug for en lektiehjælp i engelsk på a-niveau. Jeg leder efter en som kan hjælpe mig helst mandag eftermiddag i 1-2 timer. Jeg går i 3.g og skal til med garanti til skriftlig eksamen til sommer i engelsk og har derfor rigtig meget brug for hjælp med gram...
