Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 19981 til 20000 af 75430
-
Hvilke fag? (+ metoder)
ForumindlægHej! Tid til AT og det mega brede emne, hvor man nærmest kan få presset alt ned under. Jeg tænker, at jeg selv vil lave en opgave om Sokrates Forsvarstale i Græsk og enten samfundsfag eller dansk. Jeg ved bare ikke, hvilke af de to fag, jeg skal vælge. jeg har snakket med en samfundfagslærer og... -
Har brug for tips og tricks(skriftlig eksamen)...
ForumindlægHey Nogen der kan give ideer eller huskeregler til skriftlig dansk eksamen? -
hvordan kan det være
Forumindlæghej alle studierhvordan kan det være at vægttræning og aerobic er belevet så populært blandt danskere ?`? -
terminsprøve
Forumindlæghej ... jeg skal til teminsprøve i dansk her på mandag.. Har I nogle gode tips til hvordan man kan forberede sig dertil..? -
Prose
ForumindlægHvad er en : Factual prose, på dansk? - Er det en sagprosa? Og, hvad er en : Literary prose? - Er det bare en vilkårlig litterær tekst? -
Hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg ville bare spørge om: Når en sætning starter med et adv, er det så samme ordstilling som på dansk? -
Differentialligning
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til den følgende opgave: Man har set på antallet af Facebook-brugere i Danmark. Det har vist sig, at væksthastigheden for antallet af danskere, der er på Facebook, er proportional med produktet af antallet af danskere på Facebook og antallet af danskere, der ikke e... -
0=(-6)^2-4*1*c
Forumindlæg0=(-6)2-4*1*c her bliver c=9 i cas, men når jeg udregner det, bliver c=8 Hvad går galt? -
Familien
ForumindlægI uge 9 skal jeg skrive 9.klassernes projektopgave. Vores overemne er Udvikling, hvor jeg har valgt delemnet Familien. Og min problemformulering lyder således: I takt med den samfundsmæssige og kulturelle udvikling har famnilien ændret struktur og betydning de sidste århundreder. Jeg undrer mig o... -
Mulighed?
ForumindlægKunne det være en mulighed, at i lavede en "knap" i banneren/bjælken (hvad det nu hedder) der hed; Gode hjemmesider. Herunder kunne i bl.a tilføje fag som, Matematik, Engelsk, Dansk, Spansk osv.. hvor i henviser til gode hjemmesider. (her er et par stykker som er gratis) www.Frividen... -
Hvordan analyserer man i historie?
ForumindlægHej. Jeg står og skal aflevere DHO om en uges tid, og efter at være kommet igennem redegørelsen er jeg nået til analysedelen. Problemet er at jeg ikke aner hvordan man analyserer i historie. Jeg skal finde frem til hvorfor danske jøder ikke oplevede den holocaust der foregik i de resterende tys... -
Theresienstadt! Rapport + Fremlæggelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skal lave en rapport og fremlæggelse til en opgave i Historie, sammen med en klassekammerat. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at i kom med nogle råd og foreslag! Vi har valgt at lave rapporten på en hjemmeside: www.theresienstadt.webbyen.dk Det eneste rigtig lække... -
tysk - førnutid
ForumindlægHej jeg har nogle sætninger på dansk som jeg skal oversætte til tysk i førnutid og jeg har brug får jeres hjælp. 1. jeg har spillet fodbold i går eftermiddags 2. mit hold har vundet kampen 3. vi har fået en pokal 4. i dag har jeg haft ondt i hovedet 5. har du haft ondt i hovedet? 6. jeg ha... -
hvilken uddanelse?
Forumindlæghvilken uddannelse skal man dog vælge for som Dansker for at antage en uændret eller stigende leve fod ... er Lastbil chauffør et godt valg? Jeg forstille mig tre forskældige scenarier. 1. den utopiske. I en verden der ligner vores plus en opfindelse der giver alle og alle parter en så godt... -
10 sætninger
ForumindlægNogen der vil hjæølpe med at oversætte disse 10 sætninger, er på den, skal bruge dem til fremlæggelse på dansk og de skal være 100 % grammatiske rigtige - altså så godt som muligt selvfølgeligt. Håber I vil hjælpe. 1. Den store mand sad på den lille søko. 2. Hvem er bange for den store, stygge... -
-Bisætninger
ForumindlægHvordan laver man de her danske sætninger om til tyske?? og hvorfor er det bisætninger..? jeg er lost :S 1. Da jeg så Peter, var jeg meget overrasket. 2. Han så bleg ud. 3. Jeg spurgte ham, hvorfor han var så bleg. 4. Fordi Jürgen er på sygehuset, svarede han. 5. Han havde et uheld, da han k... -
den amerikanske borgerkrig
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål til en tekst jeg læser: http://news.bbc.co.uk/dna/place-lancashire/plain/A912386 Her er uddrag i teksten og derunder mit spørgsmål til de to tekststykker. The Secession started in January 1861, and on 9 February they formed a government under Jefferson ... -
Håber du kan hjælpe
ForumindlægHåber du kan hjælpe mig med der her sporsmål. Dansk Folkeparti resultater ved de seneste folketingsvalg og deres tilslutning bland vælgerne netop nu iflg. den vedlagte meningsmåling. Mandatfordelingen ved de seneste folketingsvalg 1994. 1998. 2001. 2005 . A 62. 63. 52. 47. B 8. 7. 9. 17. C 27. 1... -
med der her sporsmål.
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med der her sporsmål. Dansk Folkeparti resultater ved de seneste folketingsvalg og deres tilslutning bland vælgerne netop nu iflg. den vedlagte meningsmåling. Mandatfordelingen ved de seneste folketingsvalg 1994 1998 2001 2005 A 62 63 52 47 B 8 7 9 17 C 27 16 16 18 ... -
hjælp med det her spørgsmål
ForumindlægHåber du kan hjælpe mig med der her sporsmål. Dansk Folkeparti resultater ved de seneste folketingsvalg og deres tilslutning bland vælgerne netop nu iflg. den vedlagte meningsmåling. Mandatfordelingen ved de seneste folketingsvalg 1994. 1998. 2001. 2005 . A 62. 63. 52. 47. B 8. 7. 9. 17. C 27. 1...
