Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2281 til 2300 af 65692
-
Matematik B eksamenssæt 2015
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen som ligger inde med eksamenssættet fra 2015 i matematik B STX? -
Hjælp til FS10 mundtlig matematik.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig matematik FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Kapitalfremskrivningsformlen - EKSAMEN
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg er kørt fast i ét af spørgsmålene, som lyder sådan: Procent og rente Du skal forklare kapitalfremskrivningsformlen K = K0 · (1 + r)n Endvidere skal du komme ind på gennemsnitlig rente og hvordan der kan omregnes rente fra et tidsrum ti... -
Matematik B
ForumindlægHej. Jeg skal snart til mundtlig eksamen på B niveau. - jeg skal derfor forberede nogle spørgsmål til selve eksamnen. Jeg har svaret på mange af spørgsmålene, men er gået i stå nu. Håber virkelig på jeres hjælp!!!! TAK FOR FORHÅND!. 10. Optimering. Gør rede for begrebet differential... -
Formelsamling - til alle der har matematik!
ForumindlægHej alle brugerer som går på gymnasiet. Jeg er ved at lave en formelsamling med en masse små huskeregler og har tænkt mig at ligge den op på nettet og linke til den. Er der noget I vi have med? Indtil videre har jeg: - potensregneregler - kvadratsætninger - løsning af andengradsligning (ved brug ... -
Hælp til 24timers eksamen Bio B
ForumindlægHejsa Jeg skal op i januar til min Biologi eksamen på B niveau, man søger efter en der kan hjælpe mig igennem det jeg trækker, så jeg laver en god fremlæggelse. Anyone? Bianca -
At finde funktion af prognosen fra 2010 og 2011
ForumindlægKan ikke finde ud af de 2 sidste opgaver - Hvad gør jeg? evt. løsning. -
NV eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til min første eksamen nogensinde på stx i NV, men jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal sige. Jeg har lavet en portfolio og i de første 5-6 minutter skal jeg snakke om to valgte forsøg. Er der nogen der ved, hvad jeg skal komme ind på, for at det bliver et godt oplæg. Jeg har s... -
Matematik højt niveau -- hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvordan skal gribe opgaven an. Håber nogen kan hjælpe. -
samf eksamen 2014
ForumindlægHej TIl de af jer der var op i skriftlig samf stx A 2014 kan i huske hvad emnerne var? og evt. nogen der er eksamenssættet liggende? På forhånd tak! -
Samling af Matematik A eksamensopgaver
ForumindlægJeg søger en samling af gamle matematik A-niveau eksamensopgaver. Har søgt på nettet, men jeg kunne ikke få adgang til de sider jeg fandt. Er villig til at betale, og jeg kunne helst tænke mig det i en bogform. -
Matematik - lineær model
ForumindlægAntallet af elever, der tog en studentereksamen på STX, er i perioden 2004-2009 steget med 850 pr år. I 2004 var der 16 259 elever, der tog en studentereksamen på STX. a) Indfør passende variable, og opstil en lineær model, der beskriver udviklingen i antallet af elever, der tog en studentereks... -
matematik 11 august 2011
ForumindlægEr der nogen af jer der ligger inde med besvarelser på matematik A STX, 11 august 2011(:? -
Eksamenssæt August 2010, Opgave 6
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem med en opgave. Den lyder som følgende: En kasse uden låg har kvadratisk bund. Rumfanget af kassen er 32dm^3. På figuren betegner x sidelængden i den kvadratiske bund, og h betegner kassens højde. Bestem h udtrykt ved x. Bestem den værdi af x, som gør kasse... -
Øvelse 238, 242, 2010 og 2011 i Gyldendals Gymnasiematematik
ForumindlægNogen, der har Gyldendals Gymnasiematematik, og som kan forklarer mig hvordan man udregner øvelse 238 + 242 (side 66) og 2010 + 2011 (side 90) eller evt. sende mig beregningerne? -
Høstudbytte og matematik.
ForumindlægHej. Er her en venlig sjæl der ku hjælpe mig med at løse denne opgave: Høstudbyttet af en vis afgrøde afhænger af den anvendte mængde af et sprøjtemiddel mod skadedyr. Til beskrivelse af udbyttet U(x) (målt i tons pr. ha.) ved anvendelse af x kg sprøjtemiddel pr. ha. har man opstillet den mat... -
Mat. Skriftlig eksamen
ForumindlægHey! Det står sådan til, at jeg skal op i matematik her på onsdag. Det er ikke mit bedste fag, og jeg prøver derfor allerede nu at forberede mig. Er der nogen, der har nogle gode råd til hvad, jeg kan forberede mig på? Og hvad jeg eventuelt kunne læse af notater/guides skrevet på nettet? Jeg ... -
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
Blandet matematik hjælp..
ForumindlægJeg har nogle opgaver fra matematikeksamen i 2001 B-niveau som jeg er i tvivl om..1. Opgave 4 (hvis der er nogen der har opgaverne.. ) Jeg har bestemt en foreskrift for potensfunktionen: v = 39,63 * T^0,497..Nu skal jeg bestemme den procentvise ændring i v når T bliver 30% større.. (er det noget ... -
Dansk A - eksamen 2009
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen, der har været oppe til dansk A eksamen maj 2009 ! og hvilken tekst i valgte mvh Mia
