Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2461 til 2480 af 3925
-
Rumfang og rummål
ForumindlægJens akvarium har målene: længde 40 cm, bredde 30 cm, højde 20 cm. Beregn akvariets rumfang. Hvor mange liter kan der være i akvariet? En dag Jan skifter vand, hælder han 18 liter vand i akvariet. Hvor højt stiller vandet sig i akvariet? -
Novelle om Unge og Identitet
ForumindlægHej, jeg trak Unge og Identitet som overemne til min Dansk eksamen. Jeg valgte selv "Ondskaben" af Jan Gillou som handler om en ung drengs identitet, som udvikler sig efter hvad han oplever. Så det skal helst være en novelle om et ungt menneske, som går igennem identitets udvikling. De... -
Penge! HJÆLP
ForumindlægHej har et opg som jeg ikke helt kan finde ud af kan nogle hjæple.. På en tur til Sverige køber Jan en jakke til 800 sv.kr. På det tidspunkt var kursen 88,50 dvs. 100 sv.kr = 88,50 d.kr. Hvad kostede jakken i danske kroner? Tre år tidligere var kursen 136. Hvad ville jakken så koste i d.kr? -
kursen
ForumindlægHej alle sammen det haster lidt så plzzz hjælp. Men kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal gøre. Opgaven lyder sådan her På en tur til Sverige køber Jan en jakke til 800 sv.kr. På det tidspunkt var kursen 88,50 dvs. 100 sv.kr. Hvad kostede jakken i danske kroner? 88,50 * 8 = 708 Tre år ... -
Hjælp til eksamen??
ForumindlægHej Venner! Jeg har brug for lidt hjælp til min bio-opgave om DNA. Jeg skal: Gør rede for DNA's opbygning og funktion i almindelige celler. I redegørelsen skal du bevæge dig fra molekylært niveau til individniveau. Gør rede for mulighederne for at anvende vores viden om DNA til helbredelse... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej jeg sidder med 3 afleveringer for til i morgen. jeg kunne vel ikke få lidt hjælp til en engelsk oversættelse. Det er i øvehæftet 1, grammatik og synonymer. Dear Jane.. Side 62? Kære jane jeg har nu været i italien i tre måneder og er faldet godt til. i begyndelsen var det meget sværere, end d... -
Danskopgave 1.g
ForumindlægEn danskopgave skrevet om Hans Schergigs roman "Det forsømte forår". I opgaven er der en indledning, kort om Hans Scherfig, et kort resume, en personkarakteristik, om Hans Scherfigs fortølleteknik, en perspektivering og en afrunding. -
Synopse
ForumindlægAnalyse af Ørneflugt er der nogen der kan hjælpe mig med at finde svar på disse spørgsmål • Komposition • Aktantmodellen • Analyse og fortolkning af tekst • Budskab og tema • Perspektivering -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
Katten - Naja Marie Aidt
ForumindlægHejsa..\n\nEr der nogle der kan hjælpe med en analyse og perspektivering af Katten, som er skrevet af naja marie aidt. Håber i kan hjælpe.\n\n -
Realistisk
ForumindlægHej alle Hvad menes der med i en litterær artikel når der altid står: Overvej i en perspektivering hvorvidt novellen kan karakteriseres som realistisk. ? Jeg har aldrig helt forstået, hvad man skal skrive i denne del af opgaven. Det ville være rigtigt dejligt at få en uddybning, hvis dette selvfø... -
Cuba og USA
ForumindlægHvor kan man finde noget der fortæller om cuba's og usa's forhold idag? Noget man kan bruge til perspektivering af den afstand der kom mellem cuba og usa efter den cubanske revolution? -
mundtlig eksamen
Forumindlæghejjeg skal op i mundtlig dansk (stx), men ved ikke helt hvordan eksamen vil forgå...man kommer ind- trækker et spg, og går ind i forberedelsen, men hvilke ting er vigtige a komme ind på. analyse-fortolkning-perspektivering, men er der mere?? hvordan starter man på teksten når man skal fremlægge?? -
Hvorfor passer nyere litteratur ikke til kontraktmodellen?
ForumindlægHej, jeg sidder og laver dansk historieopgave. Jeg har så et punkt i min problemformulering, der hedder "Diskutér i en perspektivering, hvorfor megen nyere litteratur ikke passer til kontraktmodellen." Er der nogen der kan hjælpe, fordi jeg er lidt lost. :-) -
AT Fremlæggelse
ForumindlægHej.. Jeg er lidt i tvivl om fremlæggelse. Min disposition ser således ud: - problemformulering - delkonklusioner som jeg har arbejdet videre med. - hovedkonklusion - metoder - fagenes muligheder og begrænsninger - perspektivering til studierapport. Er det den rigtige vej at gå? Og hvor meget s... -
Eksamen imorgen - gode råd?
ForumindlægJeg skal op i min AT synopsis imorgen og kunne godt tænke mig at hører nogen om de ved hvad de evt. spørger om i dialogen? Spørg de ind til stoffet eller er det mest metoder og hvad med perspektiveringen? Er der nogen der har været oppe, som vil dele lidt råd ud :) Mange tak på forhånd -
Kommentaropgave
ForumindlægHey,Jeg skal skrive en kommentar af et digt i dansk, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an.Hvad kræves der af en kommentaropgave generelt? Jeg ved at i analyseopgaver bygger man op med indledning, indhold (opbygning), stilistiske træk, perspektivering osv.Hvordan skal en kommentaropgave bygg... -
Darwin - Talepapir
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med? -
Analyse af Flowers for Algernon
ForumindlægJeg har trukket flowers for algernon til 24 timers eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig til en analyse af teksten, hvilke punkter skal jeg komme under med fokus på fiction? Og hvordan jeg skal fremlægge? evt. Resume: Analyse perspektivering -
HJÆLPE HASTER. Omkring mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i morgen, så håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig. Når jeg skal op vil jeg fortælle alt det om teksten som man skal; analyse, perspektivering osv. MEN! nu har jeg hørt at man skal kunne tale om samtid for den tekst man trækker? Er det rigtigt, og er der nogen...
