Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2681 til 2700 af 3597
-
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lidt svært med en opgave og håber at I kan hjælpe mig. Opgaven: Styrkeforskellen S mellem to lyd, hvor I1 og I2 er intensiteterne kan ud fra definitionen på lydstyrke findes til at være: S=10*log(I1/I2) I specifikationen for en kassettebåndoptager står at styrkeforsk... -
SSO-spørgsmål!
ForumindlægHej alle! Når man skriver en præsentation af en forfatter i sin sso, er det så i orden, at bruge fornavnet (I dette tilfælde 'Federico') på denne, når man omtaler hans barndom? Sådan her: På trods af familiens forhåbninger forsømte Federico skolen, og han helligede sig i stedet til musik... -
TYSK PRØVE IMORGEN 10. KLASSE! PLEASE HJÆLP! DET ER SERIØST!JEG BER' JER!
Forumindlæghej guys, jeg skal til tysk prøve imorgen & har nogle spørgsmål. Når jeg kommer ind til prøven hvordan siger jeg så: Jeg har trukket emnet på tysk? & jeg har som underemne valgt på tysk? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde ud af om det er ziehen som der står i ordbogen... Derud... -
At aflevere opgaver, man allerede har afleveret
ForumindlægDet her er måske lidt langt ude, men... sidste år lavede jeg en analyse af noget renæssancemusik i faget musik. I år skal vi i dansk lave en opgave under emnet renæssance. Jeg har spurgt min dansklærer og jeg må gerne skrive om renæssancemusik. Hun ved ikke, at jeg har lavet en opgave sidste år. ... -
Frivillige prøvefag - indflydelse på gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg er lige begyndt i 9. Jeg ved at eksamerne stadig er mange måneder væk, men jeg er meget nysgerrig om hvordan de fungerer. Hvad er de frivillige prøver til for? Hvis jeg gerne vil hive mit gennemsnit op efter eksamenerne kan jeg så vælge at aflægge prøve i fx musik og fransk? Jeg ved at... -
Oversættelse til tysk
ForumindlægGræsk-tyske Zino drømmer om at stable en populær resturant på benene i et af Hamborgs gamle industrikvarter. Da hans kæreste rejser til Shanghei, beslutter han sig for at vise, at han kan gøre drøm til virkelighed. Men den stjernekok, han ansætter, viser sig at være ret så besværlig. Samtidig d... -
Leje af loftsrum, kælderrum el. skur i gården
ForumindlægHej mit navn er Osvald og jeg leder, som overskriften angiver, efter et loftrum eller lign. til opbevaring af musik udstyr. Jeg er fra København, og ser helst at rummet også er i Kbh. Jeg har ikke et problem med at det gøres sort, så det køres uden om evt. anddelsforrening eller lign. Så hv... -
Jazz.. Swing vs. Bebop
ForumindlægHej alle Jeg skal op til musik A eksamen i overmorgen, og frygter lidt at jeg ikke helt har styr på jazz endnu. Er der nogen, der hurtigt kan ridse op forskellen på swing og bebop? Og hvordan skal man i en eksamenssituation kende forskel på de to genrer? Hvilke tegn kan man lede efter? Min lær... -
Copyright og licens
ForumindlægHej! 1) Er der nogle, der ved, om man (ifl. loven) må gemme billeder fundet via googles billedsøgning på sin computer og bruge dem til afleveringer, og om man må sætte sådanne billeder sammen til et klip, hvor de enkelte billeder vises f.eks. 5 sek. af gangen med musik til, hvorefter klippet off... -
Forslag: Rette i sin opgave
ForumindlægJeg mener at der bør laves en funktion, så en bruger kan rette i sine allerede uploadede opgaver. Det ville fx være meget nyttigt i Musik delen, da mange af opgaverne indeholder fejl som er blevet opdaget og nævnt i kommentarerne. På den måde kan brugeren der har uploadet en opgave, rette de fej... -
Hvilken Macbook?
ForumindlægHejsa, Jeg vil gerne købe en macbook, men er i tvivl om hvilken det skal være. Den skal bruges til skole, video- og billedredigering, musik, Youtube, Netflix, Facebook og den slags. Er der nogen af jer der har erfaringer med Macbooks, og kan fortælle hvilken I synes passer bedst til de ting? ... -
Socialisationsmønstre
ForumindlægHvilke sammenhænge mener I der er mellem Forbrug, livsstil og identitet? Der er jo, at ens identitet nu bliver dannet af en selv og afhænger meget af ens livsstil også, men forbruget sammenlignet med identiteten? Er det blot at individerne påtager sig en slags rolle, når de går efter det materi... -
Vær sød...
ForumindlægHej allesammen. Håber at i kan hjælpe mig med dette. Hvordan siger man på fransk "Den ene er" og " den anden er". Og hvordan siger man. "De er ikke taget til bal for at høre musik, men for at støve nogle piger op". og "pludselig ser de en pige". Har... -
Michael Jackson
ForumindlægHeej (: Jeg skal skrive om Michael Jackson i min SRP. Er bare lidt i tvivl om det sidste spørgsmål. Jeg har analyseret 4 sange: Black or White, Bad, Billie Jean og Earth song. Ud fra disse analyse (og gerne en sproglig analyse af en sang mere) skal jeg diskutere hvordan MJ ser sig selv i forhold ... -
4 i års karakterer,C fag
ForumindlægHej ST Jeg har virkelig svært ved musik, som jeg har på C niveua. Da jeg kun lige er færdig med de første 6 måneder på gymnaiset. Ville jeg høre om hvor stor betydning 4 tallet kommer til at få for mit endelig snit. Jeg ved godt det vægtes med 1. Jeg lægger ellers solidt i den højere ende af kar... -
Hjælp til rettelse af DANSK.!!!
ForumindlægHeeej allesammen .. jeg har siddet siden kl 9 i morges og knoklet med en redegørelse.. Jeg skal redegør til denne artikel: http://ibyen.dk/musik/koncert-beat/article236122.ece og den skal fylde mindst en side, kan simpelthen ikke finde på mere.. Det vil virkelig være en stor hjælp hvis nogle kun... -
Rettelse af MEGA kort oversættelse!
ForumindlægØvelse 1 Elsker du musik? Ja, naturligvis elsker jeg musik. – Hvad søger De? Jeg søger et hotel. – Hvad søger I? Vi søger en telefonboks. – Dengang spillede børnene ofte fodbold. – Hvorfor siger du ikke, hvad du mener? – Jeg havde planlagt at rejse til (nach) Berlin. – Hvor foregår (=spiller) ha... -
Analyse af Glor på Vinduer af Anne Linnet
ForumindlægHej Allesammen, rigtig mange sidder med SRP, ligesom jeg. Vi tjekker alle sammen bøger og nettet igennem, og burde der ikke være noget om ALT? Jeg har lige brugt omkring 7-8 timer på at analysere tekst og musik til AnneLinnets smuk og dejlig, og skal nu igang med Glor på Vinduer, og der findes b... -
SRP Perspektivering
ForumindlægJeg håber virkelig jeg kan få noget hjælp her ! Jeg er i gang med min SRP, eller rettere sagt er jeg næsten færdig. Jeg mangler kun en perspektivering. Men jeg er helt på bar bund og ved ikke, hvad jeg skal perspektivere til. Jeg har om udviklingen af "sort bevidsthed" i 60'ernes U...
