Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2761 til 2780 af 160038
-
Hvor mange bøger får man på HTX?
ForumindlægHej :) Jeg skal på HTX næste år, og derfor er jeg meget interesseret i, at vide hvor mange bøger man får på HTX (også gerne hvor mange af dem, man render rundt med dagligt)? Er ved at købe ny laptop + taske til den, så skal vide hvor stor en taske jeg skal bruge ;) på forhånd tak. -
Grænseoverskridende underholdning - studentereksamen 2009
ForumindlægHej:) Jeg er også lidt nysgerrig på at høre, hvad folk herinde synes om den kronik, jeg skrev til eksamen i torsdags. NB: Har med vilje ikke lavet en argumentationsanalyse i kronikken, da der udelukkende stod, at man skulle redegøre for synspunkter og argumenter... -
MatA 2008 december
Forumindlægallooo derude! Sidder her og har nogle problemer med en masse opgaver - så ville høre om nogen har en facit liste til Matematik A eksamen august 2008? :)) Tak på forhånd.. -
Konstanten A
ForumindlægGodaften alle sammen! Jeg sidder her med en matematik opgave hvor jeg bøvler lidt med det ene spørgsmål, det lyder således: ''f(x)=2x^3+ax2-4x+1 Hvor a er en konstant a) Bestem konstanten a således, at f har lokalt ekstrema i x=2'' Hvordan skal jeg beregne dette :-) På forhån... -
HTX og hhx enkeltfag
ForumindlægHar søgt lidt på nettet men synes det er lidt uoverskueligt. Er der steder hvor man kan tage enkeltfag fra htx? Er det alle fag der normalt indgår/kan indgå i en fuld htx eksamen man kan tage som enkeltfag? Samme spørgsmål gør sig gældende for hhx -
Brobygning - HTX og STX
ForumindlægI forbindelse med at jeg skal på brobygning på henholdsvis STX og HTX (jeg går i ottende) i denne uge, er jeg interesseret i andres oplevelser eller viden om dette. Bliver man "sluset" ind i en almindelig klasse og hvad lavede i? På forhånd tak -
Mundtlig dansk eksamen (HTX)
ForumindlægHej. Hvad bør man forberede til sådan en eksamen? Man skal naturligvis være fortrolig med de forskellige analysemodeller og historiske perrioder / tider. Derudover skal man som bekendt havde forberedt en gennem gang af to danske stile. Hvad er der ellers? Er der noget jeg har glemt? Takker! :)... -
eksamener i 1.g på HTX?
Forumindlæghej derude:) jeg undrede mig hvilke fag kan man komme op i 1.g i htx (altså både skriftlige og mundtlige) Og hvordan foregår de? -
a priori
Forumindlæghej jeg har prøvet mig frem og ikke rigtig forstået det er skrivet på: http://da.wikipedia.org/wiki/A_priori nogle der kan forklare det anderledes? mit bud er "på forhånd" -
2.g matematik
ForumindlægHej alle Jeg går i 2.g og har matematik på a niveau. Derfor ville jeg høre om der var nogle der havde tid og lyst til at hjælpe mig engang i mellem med nogle opgaver, da jeg har lidt svært ved det. :-) Ville være rigtig lækkert.. venlig hilsen Simone.. -
Bestem udfra tabellen tallene a og b
ForumindlægHejsa venner :) Jeg har problemer med en opgave i matematik. Hvordan finder jeg a og b? Tusind tak på forhånd! <3 Her er opgaven: En Coopertest er en simpel måde at bestemme en persons kondital på. Testen går ud på at løbe så lang en distance som muligt på 12 minutter. Ifølge LØBEMA... -
Årsprøve matematik
ForumindlægHej.. Nogen der ved hvordan årsprøven på 1.år HTX i matematik ser ud? Håber i vil svare :) Anne M. -
Stilhæfter fra maj 2003 og august 2003?
ForumindlægJeg oprettede dette indlæg i "Dansk"-kategorien for et par dage siden, men da der endnu ikke er kommet nogle brugbare svar, håber jeg det er iorden jeg gentager det i denne kategori (jeg mener at det hører lige så godt til her, som i dansk-kategorien):Her kommet mit spørgsmål:----------... -
Skal ha A niveau matematik men mange siden jeg havde b..forslag?
ForumindlægHej Det er nogle år siden jeg blev færdig i gymnasiet og har siden ikke rigtig beskæftiget mig med matematik Jeg har søgt ind på en videregående uddannelse, som kræver mat A. Jeg har tilmeldt mig et lyn-kursus i sommerferien og skal bare bestå, da det et krav for at komme igang med uddannelsen Je... -
Mat A
ForumindlægHejsa. Jeg står i en situation hvor jeg har hævet matematik til a. Jeg havde det på B-niveau i 2.g og eftersom jeg valgte at hæve det, skulle jeg jo ik til eksamen i det. Jeg er i tvivl omkring, hvad det vil sige at jeg har hævet det til Mat A. Har jeg stadig bestået mat b, hvis jeg dumper mat a?... -
Opgave 2d august 2000
ForumindlægHej Jeg har siddet og kæmpet lidt med denne opgave og render hele tiden ind i blindgyder. Jeg skal beregne værdien af k ved 23 grader. jeg kender hastighedskonstanten ved 33 grader og jeg har i en tidligere opgave beregnet hastighedskonstanten ved 53 grader. dette er en førsteordensreaktion Håb... -
hjælp kemi August 1996
Forumindlæghej folkens... jeg ved ikke hvordan jeg skal løse opgaven,, 4-hydroxybenzoesyre er en diprot syre med pKs på 4.21 og 8.51. 1 g 4-hydroxybenzoesyre opløses i vand og tilsættes 50 mL 0.100 M NaOH-opløsning. opløsningen opvarmes til 50 C. c) Vis, at pH for denne opløsning et 4.56. det tilsættes n... -
August Strindberg: LURAD
ForumindlægHey, er der nogen som har læst LURAD? Det er en svensk tekst, derfor har jeg svært ved at forstå den. Er der nogen som har læst og vil fortælle, hvad den handler om? -
August Strindberg: LURAD, igen
ForumindlægHvem kan hjælpe med at fortælle, hvad den handler om? -
August 2003 opgave 3d
ForumindlægHej Jeg sidder og fumler med overstående opgave. Der har en, der allerede har stillet spørgsmålet herinde (her, https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=196436) og i #4 har Quasar skrevet: "Antages først at ingen sulfationer fra bariumsulfat omdannes til hydrogensulfat, har vi: [B...
